Lidl eksperymentuje za granicą
Niemiecka sieć dyskontowa, która zaniechała programu testowego sprzedaży e-żywności na rodzimym rynku, eksperymentuje z nią w innych krajach.
Obroty brutto uzyskiwane głównie w sektorze nieżywnościowym, są na razie stosunkowo niewysokie. LZ Retailytics szacuje, że w 2017 roku było to 40 milionów euro w Belgii, około 32 milionów euro w Holandii i 6 milionów euro w Czechach. Lidl nie osiągnął jeszcze znaczącej sprzedaży w Irlandii, Hiszpanii i USA, gdzie współpracuje z partnerem serwisowym dostarczającym przesyłki Shipt od października 2017 r.
Gazeta zwraca uwagę na to, jak Lidl eksperymentuje w swoim biznesie zagranicznym w kwestii dostaw żywności. Dopiero w miniony poniedziałek Lidl Belgia rozpoczął sześciomiesięczny test w Gandawie, a lokalna kurierska firma rowerowa Cargo Velo dostarcza zamówienia online na wybranym obszarze. Zamówienie powinno dotrzeć do domu kupującego w ciągu dwóch godzin.
Ponadto dyskont w Dublinie ogłosił współpracę z Buymie, start-upem, która przypomina model współpracy z Instacart w USA. Klienci mogą teraz wybierać produkty z szybko rozwijającego się podstawowego asortymentu detalicznego za pośrednictwem aplikacji Buymie, obecnie zlokalizowanej w pięciu dzielnicach stolicy Irlandii.
Z kolei we Francji klienci Lidla mogą zamawiać wina na stronie internetowej www.lidl-vins.fr, z dostawą do domów. Zakupy kompletowane są w centrach dystrybucyjnych, a za dostawę odpowiedzialna jest zewnętrzna firma. Chociaż detalista podkreślił na pytanie LZ, że "to nie oznacza wejścia w e-commerce", projekt ten świadczy również o gotowości Lidl Digital International do gromadzenia nowych doświadczeń online za granicą.
Przypomnijmy, że także w Polsce działa strona internetowa www.winnicalidla.pl, przez którą można zamówić oferowane na stronie wina. Jednak odebrać trzeba je samemu w wybranym sklepie po otrzymaniu powiadomienia SMS-em i e-mailem i dopiero wówczas zapłacić.

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.