Śniadanie ma być smaczne, ciepłe i łatwe

Ok. 80 proc. mieszkańców naszego kraju deklaruje, iż w codziennej gonitwie i przy zawrotnym tempie życia mimo wszystko rozpoczyna dzień od posiłku. 9 proc. spożywa śniadanie kilka razy w tygodniu, natomiast jedynie 6 proc. rezygnuje z niego całkowicie.

Tak wynika z badania firmy Danae wykonanego na zlecenie McDonald’s, który chciał poznać zwyczaje śniadaniowe Polaków.

Z badań wynika, że ci respondenci którzy deklarują jedzenie śniadania (ok. 80 proc.) preferują je w formie smacznej (37 proc.), ciepłej (35 proc.) oraz łatwej (32 proc.). Najczęściej sięgają więc po pieczywo (ok. 83 proc.), herbatę (ok. 65 proc.) i ser/wędliny/jajka (ok. 55 proc.).

Śniadanie na słodko wybierają głównie kobiety. Mowa tu zarówno o płatkach zbożowych z owocami i orzechami, ale też drożdżówce lub słodkim gazowanym napoju. Tych dwóch ostatnich produktów, na śniadanie i w ogóle, zdecydowanie nie popierają dietetycy. 

Jeśli chodzi o miejsce, pierwszy posiłek dnia Polacy spożywają w domu - tak zadeklarowało aż 92 proc. ankietowanych.

Natomiast unikający śniadań za główne powody podają brak czasu (40 proc.) oraz brak apetytu (41 proc.). Gdyby wziąć pod uwagę wiek respondentów okazuje się, że śniadań nie jedzą najczęściej osoby aktywne zawodowo, w wieku od 35 do 44 lat. 

Zdjęcie: Shutterstock

Ilona Mrozowska 2847 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }