(Nie)winny jak Polak

Polscy konsumenci mają większą trudność w wyborze wina niż innego alkoholu, który znajduje się na sklepowej półce.

Badanie przeprowadzone przez ASM Group wskazało, że Polacy nie są szczególnymi smakoszami wina, a jego wybór zajmuje więcej czasu niż w przypadku pozostałych alkoholi. Konsumenci deklarują, że potrzebują więcej informacji na jego temat. Ich zwiększone zainteresowanie produktem przekłada się na większą szansę zmiany nawyku zakupowego.

– Potrzeba informacji w przypadku produktów alkoholowych jest niezwykle istotna, również z uwagi na chęć porównywania z pozostałymi artykułami z tej grupy. Klienci lubią wiedzieć, czym różni się np. konkretne piwo rzemieślnicze od koncernowego – komentuje Paweł Waśko, group account manager ASM Sales Force Agency, należącej do ASM Group. W kategorii win wskazanie przeznaczenia produktu jest dodatkowym atutem, gdyż trudność dotyczy właśnie dobrania właściwego trunku do potrawy i okazji dodaje. Wyniki przeprowadzonych badań dowodzą, że dodatkową wartością jest polecenie go przez sommeliera. Taka sugestia może potwierdzić jakość i zachęcić do spróbowania zupełnie nieznanego produktu.

Polscy konsumenci deklarują, że ich dużym zainteresowaniem cieszą się nowe smaki i dodatki, szczególnie jeśli są wzbogacone jakimś ciekawym składnikiem np. skład piwa wzbogacony smakiem pomarańczy.

– Zauważyliśmy, że potrzeba sięgania po zdrowe dodatki jest również widoczna i w tej grupie produktów. Polacy coraz chętniej sprawdzają składy i częściej wybierają te, które w finalnym zestawieniu wypadają lepiej. Pod lupę brana jest m.in. mniejsza ilość chemicznych dodatków. Jeśli trunek zawiera składniki pozytywnie wpływające na organizm, to przekłada się to na jego lepszą sprzedażdodaje Paweł Waśko z ASM Sales Force Agency.

Zmianie nawyków zakupowych Polaków sprzyjać będzie krótka i prosta nazwa produktu, taka która bez problemu zostanie zapamiętana oraz odszukana na sklepowej półce. Osoby, które wzięły udział w badaniu powiedziały również, że promocyjna cena ulubionego trunku przekłada się na ich większy zakup. Jeśli zaś wybór rozgrywa się między kilkoma produktami preferowanymi przez klienta to także promocja jest w stanie zdecydować o tym, co znajdzie się w sklepowym koszyku.

Magdalena Weiss 1592 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }