Polskie produkty mogą trafić na hiszpańskie stoły

Zentrada wraz z głównym stowarzyszeniem hiszpańskiego handlu detalicznego CEC uruchamia platformę zaopatrzeniową dla rynku hiszpańskiego dzięki czemu na tamtejsze stoły łatwiej będą mogły trafić produkty z całej Europy, w tym z Polski.

CEC (Confederation Espanola de Comercio - Hiszpańska Izba Handlu) i Zentrada, największa w Europie platforma zakupu hurtowego towarów konsumpcyjnych, rozpoczynają długoterminową współpracę w ramach kampanii cyfryzacji w hiszpańskim sektorze handlu detalicznym.

W porównaniu z innymi krajami europejskimi hiszpański rynek detaliczny zachował nadal tradycyjny charakter, gdzie małe sklepy stacjonarne są prowadzone przez blisko 450 tys. małych przedsiębiorstw handlowych. Dzięki obecności na rynku dużych platform handlu online i wielu zagranicznych sprzedawców rozwój handlu internetowego nabrał również szybkiego tempa. W ramach kampanii digitalizacji w handlu pod nazwą "somosretail" hiszpańskie stowarzyszenie handlowe CEC będzie w przyszłości wspierało swoich członków wiedzą i know-how w dziedzinie e-commerce, działaniami reklamowymi, ofertami promocyjnymi oraz centralną platformą zaopatrzeniową somoscompra.com, zwiększając tym samym konkurencyjność swoich członków na rynku.

- Dotychczas tylko niewielka część detalistów czerpała zyski z handlu online. Teraz większość z nich może natychmiast i w łatwy sposób wykorzystać zalety internetu przy zaopatrywaniu się w towar oraz do prowadzenia elastycznej polityki asortymentowej - podkreśla Jose Guerrero, sekretarz generalny CEC.

W ramach kooperacji Zentrada zmienia nazwę swojej hiszpańskiej platformy na wspólną markę "somoscompra.com" i udostępnia swoich hiszpańskich pracowników do zadań związanych z obsługą klienta. Somoscompra pozostaje połączona z platformami Zentrady w Niemczech, Francji, Polsce, Holandii, we Włoszech i na Węgrzech, dzięki czemu hiszpańscy detaliści mogą korzystać nie tylko z prostego zakupu towaru przez Internet od rosnącej liczby hiszpańskich dostawców, ale również z bezpiecznych zakupów hurtowych u dostawców w całej Europie.

- Jesteśmy dumni ze współpracy z CEC i oferujemy naszą wiodącą technologię, wieloletnie doświadczenie i unikalną sieć dostawców z całej Europy jako doskonały punkt wyjścia dla rozwoju kooperacji, której celem jest rozwój handlu hurtowego online w Hiszpanii - stwierdza prezes Zentrady Ingo Schloo.

Obeznie w sieci platform zakupowych Zentrada.network zarejestrowanych jest ponad 400 tys. przedsiębiorców z całej Europy, a liczba dostawców i marek stale rośnie. Od kilku dni hiszpańska platforma handlowa dostępna jest pod logotypem somoscompra.com. Tak jak na wszystkich platformach Zentrady, rejestracja i korzystanie w celu zakupowym są bezpłatne.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 1594 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }