Ambra uruchamia nową sieć sklepów

Grupa Ambra, która od lat buduje w Polsce sieć specjalistycznych sklepów pod marką Centrum Wina, teraz uruchamia sieć sklepów dedykowanych alkoholom mocnym.

Na zdjęciu: Robert Ogór, prezes Grupy Ambra

Szczegóły nowego konceptu firma przedstawi 11 października. Na razie nie znana jest nawet nazwa pod którą będzie funkcjonowała nowa sieć. Wygląda jednak na to, że będzie się koncentrowała na sprzedaży tzw. brązowych alkoholi czyli głównie whisky i brandy.

Na whisky (szkocką) i whiskey (amerykańską i irlandzką) Polacy wydają rocznie 2 mld zł. Ok. 70 proc. rynku wartościowo należy do szkockiej whisky, 20 proc. do amerykańskiej, a resztą dzielą się irlandzka i kanadyjska. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Stilnovisti, najstarszą firmę w Europie środkowej zajmującej się inwestowaniem w beczki whisky, opracowywanego regularnie na podstawie danych Scotch Whisky Association. Od lat rośnie też sprzedaż całej kategorii whisky, a ostatnio - także premium. 

Ambra od prawie 20 lat rozwija sieć sklepów specjalistycznych Centrum Wina, która obecnie liczy 29 sklepów. Firma nie wyklucza, że jeszcze w tym roku otworzy kolejne. Punkty te, jak sama nazwa mówi, koncentrują się jednak na sprzedaży wina.

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.