Z lokalnym smakiem

Do końca 2018 r. Zakłady Mięsne Berger planują otwarcie kolejnych pięciu sklepów firmowych.

Na zdjęciu: sklep firmowy Berger w Ustroniu

Rozmowa z Moniką Berger, wiceprezes ds. handlu i marketingu w firmie Berger

Od ilu lat istnieją ZM Berger i ilu zatrudniają pracowników? Czy jest to firma rodzinna?

Zakłady Mięsne Berger istnieją od 35 lat, w tym roku obchodzimy więc jubileusz działalności. Jesteśmy firmą rodzinną, która z pokolenia na pokolenie z dumą reprezentuje i kultywuje śląską kulturę, tradycje i smaki. Zakłady Mięsne Berger nierozerwalnie związane są z Górnym Śląskiem i położonym na Płaskowyżu Rybnickim miastem Rydułtowy. To właśnie tutaj Bonifacy Berger, obecny współwłaściciel firmy, założył pierwszy zakład, rozpoczynając tym samym historię prawdziwie „ślōnskich szpecyjałów”, które pokochali Polacy. Promocja regionu oznacza dla nas także inwestowanie w ludzi i ich rozwój zawodowy – obecnie zatrudniamy 170 osób. Są to głównie pracownicy ze Śląska, szanujący kulinarną tradycję regionu i podzielający śląskie wartości.

Jaka jest moc zakładu i ile wędlin ZM Berger produkują dziennie?

W 2002 r. powstał nowoczesny zakład, który zapewnił większe możliwości produkcyjne, gwarantując przy tym najwyższą jakość wyrobów sygnowanych logo Berger. Odnosząc się do konkretnych liczb – aktualnie produkujemy około 6,5 tony wędlin dziennie. Nasze moce przerobowe pozwalają natomiast na produkcję maksymalnie 10 ton w ciągu dnia.

Ile sklepów firmowych mają obecnie ZM Berger, ile z nich otworzyły w tym roku? Czy są to sklepy własne, czy również franczyzowe?

W bieżącym roku otworzyliśmy 4 sklepy firmowe, m. in. w Katowicach i Kętach. Łącznie mamy zatem 44 punkty, gdzie „ślōnskie szpecyjały” są dostępne. Nie zwalniamy jednak tempa i prężnie się rozwijamy – do końca 2018 r. planujemy otwarcie kolejnych pięciu sklepów. Na ten moment skupiamy się na sklepach własnych, aczkolwiek w przyszłości nie wykluczamy współpracy na zasadach franczyzy.

Jakie produkty z asortymentu firmy cieszą się największym powodzeniem wśród klientów?

Nasza oferta znana jest z propozycji prawdziwie śląskich, stąd też olbrzymia popularność Frankfurterek – kiełbasek o unikalnych walorach smakowych, z wyczuwalną nutą pieprzu i przypraw. Dużym zainteresowaniem cieszą się także Ślązaczki, które produkujemy zgodnie z naszą oryginalną recepturą. Śmiało można powiedzieć, że podbiły one serca klientów. Konsumenci chętnie sięgają także po Wędzonkę ze Śląska – szynkę z tłuszczykiem z szynki dolnej zrazowej oraz wyroby z linii Ze Spiżarni Bergera. Ostatnio wśród klientów, którzy szczególnie cenią świadome odżywianie, prym wiodą delikatne i soczyste mięsa przygotowane według nowoczesnej metody sous-vide. Produkty z linii Pomału uwarzone charakteryzują się niepowtarzalnym smakiem i aromatem, a dzięki zastosowanej technice gotowania nie tracą wartości odżywczych czy witamin.

W jakich sklepach detalicznych można kupić produkty Państwa wyrobu poza sklepami firmowymi?

„Ślōnskie szpecyjały” są dostępne w rozproszonych po Górnym Śląsku mniejszych sklepach spożywczych, zaopatrywanych przez naszych dystrybutorów. Współpracujemy także z wybranymi sieciami handlowymi na szczeblu regionalnym i tam klienci znajdą niektóre z produktów sygnowanych logo Berger.

Czy planują Państwo ekspansję poza Górny Śląsk i Zagłębie?

W najbliższej przyszłości będziemy koncentrować się na działaniach w obrębie Górnego Śląska. Nie wykluczamy jednak ich poszerzania poza województwo. Priorytet stanowi dla nas śląska tożsamość, z której wynika poszanowanie rodzimych smaków. Pragniemy, aby nasze produkty, przygotowywane według tradycyjnych receptur, kojarzyły się ze Śląskiem i oddawały najlepsze regionalne smaki.

Jakie są plany na przyszły rok odnośnie do nowych sklepów, współpracy z detalistami, wprowadzenia nowych produktów, zatrudnienia pracowników, rozbudowy zakładu, inwestycji?

Nasze plany na przyszły rok to na pewno modernizacja istniejących sklepów w wybranych lokalizacjach. Możliwe też, że podobnie jak w bieżącym roku poszerzymy sieć sprzedaży o kolejne sklepy własne. Jesteśmy otwarci na owocną współpracę z nowymi potencjalnymi partnerami handlowymi (detalistami, dystrybutorami) zarówno w kraju, jak i za granicą. Zachęcamy do kontaktu i zapoznania się z naszą ofertą.

 

Magdalena Weiss 1690 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }