Duże zmiany w Browarze Pilsweizer

Z piw produkowanych przez Browar Pilsweizer zniknie dotychczasowa marka Pilsweizer, a zastąpi ją nowa - Pilsvar. Pierwsze piwa sygnowane nowym brandem właśnie trafiają do sprzedaży. Nazwa samego browaru pozostaje bez zmian.

Jak tłumaczy Andrej Chovanec (na zdjęciu), dyrektor marketingu i członek zarządu Browaru Pilsweizer, po latach starań patentowych okazało się, że firma nie może liczyć na ochronę patentową znaku handlowego Pilsweizer, tak więc podjęto decyzję o wprowadzeniu na rynek nowej marki. Brand Pilsvar będzie objęty ochroną patentową na terenie całej Unii Europejskiej.

- Przez lata zdążyliśmy się mocno przywiązać do marki Pilsweizer, tożsamej z marką naszego browaru, wśród konsumentów też już zdobyła sobie swoją pozycję. Teraz zależy nam, aby nowa marka była w naturalny sposób kontynuatorką dotychczasowej, stąd stworzenie brandu Pilsvar - wyjaśnia Andrej Chovanec.

I dodaje, że towarzyszące zmianie brandu odświeżenie wizualizacji firma także stara się przeprowadzać "delikatnie". - Nie chcemy, aby konsumenci  poczuli się zdezorientowani. Liczymy na to, że przejście odbędzie się bardzo płynnie. Jesteśmy pewni, że już pod nową marką będziemy pobijać kolejne rekordy produkcji i sprzedaży naszego piwa, jak to robimy regularnie w ostatnich latach - dodaje Chovanec.

W 2017 r. roczna produkcja Browaru Pilsweizer wzrosła o 20,6 proc. i osiągnęła rekordowy poziom 17,16 tys. hektolitrów (poprzedni rekord z 2016 r. wynosił 14,23 tys. hektolitrów). Sprzedaż w 2017 r. wzrosła o 30,8 proc., osiągając poziom 14,26 tys. hektolitrów, wobec 10,88 tys. hektolitrów w 2016 r. Przychody netto browaru wyniosły w 2017 r. 6,99 mln zł wobec 5,45 mln zł w roku 2016, co oznacza wzrost rok do roku o 28,3 proc.

W 2018 r. browar zakłada ustanowienie kolejnego swojego rekordu produkcji (na poziomie ok. 20 tys. hektolitrów) oraz coraz mocniejsze wchodzenie z dystrybucją w kanał HoReCa.

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej (k. Nowego Sącza) browaru, który zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.

W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych - w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa pod marką Pilsweizer. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa, które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru. 

Ilona Mrozowska 2770 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }