Aldi zarabia i inwestuje w Wielkiej Brytanii

Sieć tej niemieckiej sieci dyskontowej odnotowała pierwszy od czterech lat wzrost zysku operacyjnego w Wielkiej Brytanii.

Aldi potwierdził też, że nie zamierza spowalniać planów ekspansji i w 2019 oraz 2020 roku uruchomi 130 sklepów. Inwestycja w sklepy oraz  już nowe i już istniejące centra dystrybucyjne ma stworzyć 5 tys. miejsc pracy.

Aldi jest piątym co do wielkości graczem brytyjskiego rynku z udziałem na poziomie 7,6 proc. Większa jest tylko "wielka czwórka": Tesco, Sainsbury's, Asda i Morrisons.

Niemiecka sieć ma na Wyspach około 775 sklepów, a do 2022 r. planuje przekroczyć granicę tysiąca placówek. W ubiegłym roku powstało 70 nowych sklepów pod szyldem Aldiego, w tym roku dyskonter jest na dobrej drodze do powtórzenia tego wyniku.

W 2017 roku Aldi w Wielkiej Brytanii i Irlandii odnotował wynik operacyjny na poziomie prawie 266 mln funtów, o 26 proc. więcej niż w 2016 r. Sprzedaż zwiększyła się o 16,4 proc. do rekordowych 10,2 mld funtów. Sklepy sieci odwiedziło w ubiegłym roku 15,8 mln klientów, o 1,1 mln więcej niż rok wcześniej.

- Podczas gdy inni detaliści wprowadzali coraz bardziej skomplikowane sposoby odzyskania klientów, my trzymaliśmy się naszej filozofii mądrych zakupów, dyscypliny kosztowej, podnoszenia jakości i utrzymywania niskich cen - mówi prezes brytyjskiego Aldiego Giles Hurley.

Brytyjski handel w ciągu ostatniej dekady zmienił swoje oblicze za sprawą ekspansji niemieckich sieci dyskontowych Aldi i Lidl. Wspomniana wyżej "wielka czwórka" próbowała z nimi walczyć za pomocą cięcia cen i podnoszenia jakości obsługi. W efekcie doszło też do wielkich fuzji na brytyjskim rynku: między Tesco a największym hurtownikiem cash and carry Bookerem oraz Sainsbury's i Asdą. Tesco wprowadziło też swój własny format dyskontowy Jack's. Mimo to czołowe sieci wciąż tracą udziały na rzecz niemieckich sieci, które w szybkim tempie uruchamiają nowe placówki i zwiększają asortyment premium. Razem Aldi i Lidl mają już 13,1 proc. brytyjskiego rynku, a prognozy mówią, że do 2020 roku udział ten wzrośnie do 15 proc.

Aldi deklaruje także, że będzie zwiększał bazę swoich brytyjskich dostawców. Już teraz od nich sprowadza świeże mięso, jajka, mleko, masło, śmietanę, grzyby, ziemniaki i szpinak.

Magdalena Weiss 1657 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }