Eurocash chce pozbyć się udziałów w spółce PayUp

PayUp zarządza siecią terminali płatniczych zainstalowanych w sklepach detalicznych na terenie całego kraju. Nabywcą ma być firma Polskie ePłatności, jeden z czołowych graczy na rynku płatności bezgotówkowych. Transakcja wymaga jeszcze zgody UOKiK.

PayUp to obecnie ponad 15,5 tysięcy terminali POS zainstalowanych w sklepach zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych organizowanych przez Grupę Eurocash oraz w innych sklepach detalicznych.

– Dzięki konsekwentnemu rozwojowi PayUp w ostatnich latach klienci małoformatowych sklepów współpracujących z Grupą Eurocash zyskali dostęp do nowoczesnych usług finansowych realizowanych za pośrednictwem terminali płatniczych - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash. - Nastąpiło to znacznie wcześniej, niż tego typu usługi zostały wprowadzone w dużych sieciach dyskontowych. Teraz PayUp pozyska silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do dalszego rozwoju. Grupa Eurocash natomiast skoncentruje się na podstawowej działalności i rozwoju nowych projektów wspierających konkurencyjność niezależnego handlu w Polsce – wyjaśnia Jacek Owczarek.

PayUp to już trzecia spółka, która ma szanse dołączyć do grupy Polskie ePłatności w ciągu ostatnich 1,5 roku. Poprzednie to sieć terminali Kolporter oraz dostawca płatności internetowych Paylane. - Procesy integracyjne w tych dwóch podmiotach zostały zakończone. Pracujemy już nad kolejnymi ciekawymi transakcjami. Szukamy spółek, które mogą nam dać zwiększenie skali, ale też kolejne przewagi produktowe. Liczymy, że w ciągu dwóch kwartałów poinformujemy o następnym przejęciu – mówi Marcin Drozdowski, wiceprezes zarządu Polskich ePłatności.

Transakcja włączenia PayUp do Polskich ePłatności ma umożliwić dalszy rozwój usług świadczonych za pośrednictwem terminali POS zainstalowanych w sklepach. Obecnie w terminalach istnieje możliwość zapłacenia kartą za każde zakupy, doładowania telefonu lub opłacenia rachunku za prąd czy gaz. - Ale konsument oczekuje nowych, wygodnych usług, które mógłby zrealizować przy okazji codziennych zakupów  – dodaje Piotr Kokoszczyński, dyrektor generalny PayUp Polska.

Cena sprzedaży 100 proc. akcji spółki PayUp prze Eurocash została ustalona na 110 mln zł, przy czym ostateczna cena sprzedaży może ulec zmianie, w zależności od osiągnięcia przez spółkę uzgodnionych parametrów finansowych.

W 2017 r. jednostkowe przychody PayUp Polska wyniosły ponad 440 mln zł, a EBITDA (wynik operacyjny powiększony o amortyzację) sięgnęła 5,8 mln zł.

Finalizacja umowy uzależniona jest m.in. od uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Strony transakcji zawarły ponadto umowę o współpracy i wyłączności na okres 5 lat. W ten sposób zapewniona zostanie ciągłość świadczenia usług finansowych realizowanych za pośrednictwem terminali POS dla klientów Grupy Eurocash.

 

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.