Wszystkie smaki i kolory papryki

Rusza kampania promująca polską paprykę z południa Mazowsza.

Zrzeszenie Producentów Papryki RP rozpoczyna pierwszą w Polsce kampanią promującą paprykę
z południa Mazowsza.

Jej celem jest budowanie wśród konsumentów świadomości, że w Polsce produkowane są różne smaki i kolory papryki o wielu walorach smakowych i zdrowotnych.

Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Kampania "Wszystkie smaki i kolory papryki" została zainaugurowana 25 września podczas konferencji prasowej, z udziałem przedstawicieli ZPPRP oraz władz gmin z "zagłębia paprykowego". W ramach działań przewidziano m.in. kampanię w mediach, eventy konsumenckie, działania edukacyjne w szkołach oraz wsparcie w intrnecie i social mediach. Wszystkie działania realizowane są dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, przy wykorzystaniu znaku graficznego „Polska Smakuje”.

Pierwsze uprawy papryki w Polsce rozpoczął Antoni Kwietniewski ponad 30 lat temu na terenie gminy Przytyk. Od tego czasu wiele zmieniło się zarówno pod względem różnorodności gatunków produkowanych papryk, a także pod względem areału, który zajmuje produkcja papryki.

Szacuje się, że obecnie z regionu obejmującego m.in. gminy Przytyk, Potworów, Klwów, Radzanów i Stara Błotnica pochodzi ok. 90 proc. krajowej produkcji tego warzywa. Tereny te, nazwane „zagłębiem paprykowym” charakteryzuje wyjątkowy mikroklimat, idealny dla uprawy warzyw ciepłolubnych. Wyróżniają go wyższe, w stosunku do sąsiednich obszarów, temperatury. Dzięki temu w regionie radomskim rocznie zbiera się ponad 100 tys. ton papryki, która uprawiana jest w około 3500 gospodarstwach.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.