Jantoń postawił na wina grzane i odniósł sukces

Dzięki podwojeniu wartości sprzedaży Grzańca Galicyjskiego, rozwinięciu marki Zbójeckie Grzane oraz inwestycjom w HoReCa, spółka Jantoń w ciągu roku stała się liderem segmentu win grzanych.

Na zdjęciu: Jakub Nowak, prezes zarządu spółki Jantoń

Udział rynkowy firmy Jantoń w kategorii win grzanych wynosi obecnie ponad 80 proc. Ten sukces, według zarządu, firma zawdzięcza przyjętej strategii i konsekwentnemu dążeniu do stania się głównym operatorem w tym segmencie.

- W winach grzanych od dawna widzieliśmy ogromny potencjał, a zakup największej marki, czyli Grzańca Galicyjskiego, był strategicznym posunięciem. Nad kontraktem z PWI Vinfort pracowaliśmy przez ponad 5 lat. Już w chwili nabycia Grzańca Galicyjskiego staliśmy się liderem w tym obszarze – mówi Jakub Nowak, prezes zarządu spółki Jantoń. – Nie spoczęliśmy jednak na laurach i w ciągu jednego sezonu dynamicznie rozwinęliśmy kategorię. Dzięki intensywnej pracy, wprowadzeniu nowych wariantów Grzańca Galicyjskiego - Miodowego oraz Bezalkoholowego, dużej kampanii marketingowej podwoiliśmy wartość sprzedaży produktów tej marki. Jednocześnie rozwinęliśmy drugie wśród win grzanych – Zbójeckie Grzane - dodaje Jakub Nowak.

W nadchodzącym sezonie firma Jantoń planuje dalszy rozwój portfolio produktowego. Spółka przygotowała nowy wariant świąteczny marki Zbójeckie Grzane, a także nowość na rynku – Grzaniec Galicyjski White, odpowiadający na potrzeby konsumentów, którzy dotychczas białe wino grzane musieli przygotowywać samodzielnie.

Ciekawostkę w ofercie firmy stanowi „Smokuś” – bezalkoholowy napój dla najmłodszych, z dodatkiem miodu i soku z cytrynu.

Grzaniec Galicyjski oraz Zbójeckie Grzane będą intensywnie wspierane kampanią marketingową. Ponadto we współpracy z partnerami organizowane będą jarmarki świąteczne w całym kraju, których nieodłączny element kreujący świąteczną atmosferę stanowią Grzaniec Galicyjski oraz Zbójeckie Grzane.

Obecnie głównym celem spółki jest popularyzacja win grzanych, ponieważ naszym zdaniem kategoria ta ma wciąż bardzo duży potencjał – podkreśla Jakub Nowak.

Ważny element strategii spółki stanowi także współpraca z branżą HoReCa.  W ostatnich latach firma zainwestowała w zakup wyposażenia, które pozwala bez trudu serwować wina grzane Jantoń w większości restauracji oraz w punktach na stokach narciarskich.

- Jako jedyna firma na rynku jesteśmy przygotowani do kompleksowej obsługi segmentu win grzanych w kraju.  Ponadto z powodzeniem rozwijamy sprzedaż Grzańców poza granicami Polski, zwłaszcza w krajach zamieszkanych przez duże skupiska Polaków, takich jak Wielka Brytania czy USA, gdzie produkt jest doskonale znany - dodaje prezes Nowak.