Empik.com - 20 lat minęło

Przez dwie dekady działania ten e-sklepów odnotował 770 mln wizyt, za jego pośrednictwem odbiorcy kupili między innymi 12,5 mln egzemplarzy książek, 5,7 mln płyt muzycznych oraz prawie 3 mln filmów na DVD.

Przez lata Empik.com się zmieniał, dostosowując do ewoluującego środowiska online i odpowiadając na rozwój technologiczny. Dziś jest w TOP3 największych polskich witryn e-commerce. Strona notuje średnio prawie 10 mln wizyt miesięcznie, a oferta obejmuje już 2 mln produktów i stale rośnie dzięki platformie marketplace.

Empik.com rozpoczął swoją działalność w 1998 r. w wyniku przekształcenia się z "Hirek Wrona CD House", czyli pierwszego w Polsce muzycznego sklepu internetowego. W tym samym czasie powstała pierwsza polska telewizja internetowa "Empik TV", poświęcona tematom kulturalnym, a Hirek Wrona na dwa lata objął stanowisko jej redaktora naczelnego. Od tej pory serwis Empik.com, stanowiący nieodłączną część stacjonarnych salonów Empik, zaczął budować swoją historię oraz towarzyszyć milionom odbiorców w rozwijaniu pasji oraz poszerzaniu wiedzy na interesujące ich tematy.

Książki, muzyka, filmy, gry – Empik.com przez lata oferował kompleksową ofertę w kategoriach z segmentu kultury i rozrywki. Od ponad dwóch lat konsekwentnie rozwija asortyment o kategorie komplementarne – takie, które służą rozwijaniu pasji, ale też adresują codzienne potrzeby. Współpracuje z zewnętrznymi sprawdzonymi sprzedawcami w ramach platformy marketplace, dzięki czemu oferta urosła do ponad 2 mln produktów i stale się rozwija. Uroda, Sport, Dziecko czy Elektronika – między innymi produkty z tych „światów” można teraz znaleźć na Empik.com.

Dzięki Empik.com na półkach w polskich domach znalazło się już ponad 12,5 mln książek! Wśród najchętniej wybieranych tytułów znalazł się m.in. "Początek" Dana Browna. Inne najchętniej czytane w Polsce książki według rankingu sprzedażowego Empik.com, to:, "Harry Potter i Przeklęte Dziecko" J.K. Rowling oraz "Pięćdziesiąt Twarzy Greya" E L. James.

20 lat Empik.com to ponad 5,7 mln sprzedanych płyt muzycznych. Oczywiście w początkowym okresie działania Empik.com ofertę muzyczną tworzyły wyłącznie kasety magnetofonowe, z czasem wyparł je nośnik CD, a dziś ofertę uzupełniają również pliki mp3 i winyle. Klienci najchętniej sięgali po albumy wykonawców takich jak: Adele, Ed Sheeran czy Dawid Podsiadło.

Empik.com to jednak nie tylko książki oraz muzyka – rekordy sprzedaży biły także filmy – najpierw na kasetach VHS, a od kilku lat na DVD i Blu-Ray. Do tej pory Empik.com sprzedał aż 2,7 mln egzemplarzy licząc jedynie filmy na nośniku DVD. W gronie widzów są nie tylko dorośli, ale również dzieci. Pierwsi najchętniej wybierają komedie, np. "To właśnie miłość" oraz treningi Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej. Wśród dziecięcej publiczności królowały filmy: "Było Sobie Życie" i "Kraina Lodu".

Empik.com to jeden z czołowych e-sklepów w Polsce. 2017 rok zamknął się liczbą 8 milionów zamówień i ponad 111 mln wizyt użytkowników. Platforma sprzedażowa ciągle się rozwija, stawiając na najnowsze technologie i rozwiązania pozwalające klientom na dokonywanie zakupów w łatwy sposób oraz w możliwie najkrótszym czasie. Rośnie również popularność usługi ekspresowej rezerwacji produktu z gwarancją odbioru w salonie w maksymalnie 2 godziny. Co więcej, właśnie pojawiła się nowa, ulepszona wersja aplikacji mobilnej Empiku, napisana w całości przez wewnętrzny zespół developerów. Aplikacja ma łączyć świat Empiku online i offline poprzez szereg funkcjonalności, które wkrótce zostaną wdrożone, takich jak: wyszukiwanie książki na półce, czy możliwość filtrowania wyników wyszukiwania per salon.

 

 

Joanna Hamdan 7332 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }