Drugie życie opakowań zwrotnych

Ponad 1700 puszek i butelek zebrali na warszawskich Bulwarach Wiślanych pracownicy Grupy Żywiec, którzy w ramach akcji "Butelka w Grze" zbierali opakowania i przekonywali odpoczywających nad Wisłą warszawiaków, że warto dać butelce zwrotnej i innym opakowaniom drugie życie.

W ten sposób Grupa Żywiec po raz kolejny włącza się w promocję ekologicznych zachowań poszerzając wiedzę konsumentów na temat opakowań zwrotnych.

Ponad połowa piwa sprzedawanego przez Grupę Żywiec to opakowania zwrotne, dlatego producent piwa postanowił realnie wpłynąć na postrzeganie oddawania opakowań zwrotnych przez konsumentów. W piątek 21 września pracownicy Grupy Żywiec edukowali konsumentów i wymieniali puste puszki i butelki na specjalnie przygotowane gadżety, rozmawiając o korzyściach jakie dla środowiska i portfela kupujących ma oddawanie butelki zwrotnej. Aby nie trzeba było wyrzucać butelek zwrotnych, Grupa Żywiec przygotowała dla biorących udział w akcji specjalne torby, dzięki którym łatwiej będzie przynieść kupione piwo, a butelki zwrotne zabrać ze sobą.

Uzupełnieniem wydarzenia były warsztaty upcyklingowe, podczas których pokazywano jak można wykorzystywać opakowania, których nie można zwrócić. Dzięki pomocy animatorów każdy, kto tego dnia odwiedził przystań Nowa Fala mógł własnoręcznie zrobić lampy, biżuterię, a nawet kolektor słoneczny.

- Jak najprościej możemy wspólnie ze swoimi klientami warzyć lepszy świat? W pierwszej kolejności - dbając o niego. Z tego powodu postanowiliśmy zacząć działać i rozmawiać z konsumentami o tym, że piwo w butelce zwrotnej to najbardziej ekologiczny wybór oraz o tym, że oddając ją do sklepu warto przedłużać jej życie – mówi Magdalena Brzezińska, kierownik Działu Spraw Korporacyjnych w Grupie Żywiec.

Butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w jakim dostępne jest piwo. Kupując i oddając butelkę można dać jej drugie i kolejne życie – butelka zwrotna może być użyta nawet do 25 razy, a czas jej życia trwa nawet do 5 lat. A jednak zaledwie 1 na 3 konsumentów zazwyczaj oddaje butelki zwrotne. Dodatkowo u wielu z nich oddawanie butelek budzi negatywne emocje, kojarzy się z czymś kłopotliwym, a nawet wstydliwym. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec wynika też, że pytani o to dlaczego nie oddają butelek, konsumenci mówią o tym, że nie mają paragonu albo miejsca, w którym mogą te butelki trzymać. Okazało się też, że dla osób oddających butelki to nie wysokość kaucji, ale właśnie ochrona środowiska jest największym motywatorem.

Łącznie w trakcie 3 godzin udało się zebrać 1700 puszek i butelek. Niemal co trzecie zebrane opakowanie było butelką zwrotną. Wszystkie zebrane tego dnia opakowania otrzymają drugie życie – puszki i butelki bezzwrotne trafią do recyklingu, a butelki zwrotne bezpośrednio do browarów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }