Tesco wciąż bryluje w Irlandii

To już szósty kwartał z rzędu, gdy Tesco przewodzi irlandzkiemu rynkowi spożywczemu.

Ten zaś rośnie już siódmy raz z rzędu. Sprzedaż w irlandzkich supermarketach wzrosła w 12-tygodniowym okresie kończącym się 9 września 2018 r., o 2,6 proc., wynika z ostatnich danych o rynku spożywczym z Kantar Worldpanel. Sprzedaż wspomogły piękna pogoda i początek roku szkolnego.

- Produkty związane ze szkołą, takie jak jogurty i płatki zbożowe czy dodatki do kanapek zyskały na popularności - skomentował dyrektor Kantar Worldpanel, David Berry. - Płatki, batoniki zbożowe, czekolada i ser odnotowały w ostatnim miesiącu dwucyfrowy wzrost o kwotę dodatkowych 7 milionów euro wydanych w sierpniu w porównaniu z lipcem - dodał Berry.

Sprzedaż produktów markowych wzrosła o 3,9 proc., podczas gdy produkty marek własnych wzrosły o 1,7 proc.
Sprzedaż markowych alkoholi, napojów bezalkoholowych i mrożonych deserów wygenerowała dodatkowe 29 milionów euro w ujęciu rocznym.

Liderem rynku pozostaje Tesco z 22,1-proc. udziałem w rynku spożywczym w porównaniu z 21,9-proc. udziałem przed rokiem. Średnie wydatki Irlandczyków w Tesco wzrosły w omawianym okresie o 10 euro do 401 euro.

Drugie miejsce zajęła sieć SuperValu, do której należy 21,7 proc. rynku. Detalista wyprzedził Tesco w sprzedaży alkoholu, przejmując 26 proc. wydatków konsumpcyjnych w tej kategorii.

W czołówce jest ciasno: ostatnie miejsce na podium zajął Dunnes Stores, do którego należy 21,6 proc., co przekłada się na wzrost sprzedaży o 3,2 proc. Oferowane przez detalistę oferty "Okrągłego Euro" przyczyniły się do poprawy wyników, czego wynikiem jest sprzedaż o wartości 18,5 miliona euro.

Lidl i Aldi osiągnęli porównywalne wyniki: sprzedaż Lidla wzrosła o 3,0 proc., a Aldiego o 2,9 proc. Oba dyskonty odnotowały wzrost udziału w rynku - Lidl zdobył 11,8 proc., a Aldi 11,6 proc., co stanowi wzrost o 0,1 punktu procentowego w obu przypadkach.

- Konkurencja na rynku spożywczym rzadko bywa tak ostra. Wszyscy liczący się detaliści ponownie zwiększyli obroty w tym okresie - powiedział dyrektor Kantar Worldpanel David Berry. - Ta zdrowa konkurencja to dobra wiadomość dla kupujących, prowadząca do spadku cen żywności i napojów w całej Irlandii - dodał Berry.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 1594 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }