Mlekpol podbija zagraniczne rynki

Ubiegły rok firma zakończyła najwyższą w historii spółdzielni wartością eksportu.

Na zdjęciu Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol w Grajewie

- Wolumen sprzedaży naszych wyrobów poza granice Polski wzrósł o ponad 20 proc. Zagraniczni konsumenci, chcą - podobnie jak nasi rodacy - spożywać produkty naturalne. Coraz chętniej wybierają wyroby Mlekpolu. Już ok. 30 proc. całej produkcji przeznaczamy na eksport – wylicza Małgorzata Cebelińska, dyrektor Wydziału Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.

Jak podaje firma największym zainteresowaniem zagranicznych kontrahentów Mlekpolu cieszą się produkty o przedłużonej trwałości, czyli UHT: proszki mleczne, sery, masło, mleko, śmietanki Łaciate oraz serki śmietankowe do smarowania.

W swojej ofercie Mlekpol ma ponad 400 produktów między innymi pod takimi markami jak: Milko, Mazurski Smak, Maślanka Mrągowska, Rolmlecz, Mleko Zambrowskie, Mlekpol, Białe czy Mleczarnia. Wiele produktów Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol zdobywa uznanie na całym świecie, tak jak na przykład Mleko Łaciate, które obecnie dociera już na 6 kontynentów. Ponadto szeroką gamę produktów Mlekpolu można znaleźć m.in. w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Izraelu, Algierii, Indonezji czy na Filipinach.

Mlekpol jest także liderem skupu mleka w Polsce.

- W ubiegłym roku odebraliśmy od naszych dostawców 1770 milionów litrów mleka, a w tym roku przekroczymy 1800 milionów litrów. Czujemy się współodpowiedzialni za polski rynek mleka, stąd narodził się pomysł organizacji Mlekpol Forum. Wydarzenie było platformą wymiany doświadczeń, pogłębienia wiedzy na temat trendów przemysłu mleczarskiego oraz możliwością wysłuchania wybitnych ekspertów naszej branży, takich jak profesor Andrzej Babuchowski, prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego – tak Mlekpol Forum podsumował Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol w Grajewie.

Ponad 300 gości z całego świata przybyło do Jachranki na zaproszenie największego przetwórcy mleka w Polsce. Mlekpol Forum 2018, które odbyło się w dniach 17-19 września było okazją do wymiany doświadczeń branżowych i eksperckich oraz ekspozycji najsilniejszych polskich marek mleczarskich.

Podczas wydarzenia Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol w Grajewie zapowiedział dalszy rozwój oferty produktowej i wprowadzenie kolejnych nowości, w związku z planowanym na 2019 zakończeniem budowy największego Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie.

Joanna Hamdan 7738 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }