Biedronka połączyła tradycję z nowoczesnością [GALERIA]

W samym sercu stolicy, u zbiegu Al. Jerozolimskich i ul. Kruczej, w budynku Centralnego Domu Towarowego znanego jako DH Smyk, od 20 września działa nowy sklep Biedronka w najnowocześniejszym formacie, jaki obecnie prowadzony jest w ramach tej sieci, czyli 2.0.

Sklep o powierzchni ok. 800 mkw. odbiega od standardowego wizerunku sklepów dyskontowych - szerokie alejki, jasne oświetlenie, wyraźny podział na kategorie produktów, a nawet muzyka w tle. Obecnie, jak informuje sieć, muzykę można usłyszeć już w ok. 1000 sklepach Biedronki w całej Polsce.

Są również kasy samoobsługowe, które nie stały się jeszcze regułą w Biedronkach. Sieć na razie testuje te rozwiązania, głównie w Warszawie, ale z pierwszych podsumowań wynika, że w godzinach szczytu, gdy klientów w sklepach jest najwięcej, kasy te świetnie się sprawdzają i zdecydowanie zmniejszają kolejki do kas.

Sieć, w której podstawowe zakupy robią miliony Polaków, nie stawia na zbyt wyrafinowane technologie (w przeciwieństwie np. do Żabki), ale widać, że stara się, aby te zakupy maksymalnie usprawnić.

Pojawiły się więc nowe etykiety, które nawigują klientów kolorami. Pomarańczowa oznacza promocję, żółta - regularną cenę, a zielona - nowości.

Każda placówka, także ta otwarta właśnie w śródmieściu, stara się też dopasowywać asortyment do lokalnej klienteli, stąd np. w tej zlokalizowanej u zbiegu Al. Jerozolimskich i ul. Kruczej, jest szeroka oferta produktów dla osób zabieganych, czyli convenience. 

- Layout 2.0 ma usprawniać sposób poruszania się po sklepie czy szybsze odnalezienie danego produktu na półce. Wydzielona została specjalna strefa dla produktów w ofercie promocyjnej, a kategoria pieczywa, owoców i warzyw powiększona w znaczący sposób. Strefa kosmetyczno-chemiczna została przeniesiona do centrum sklepu, a dzięki dodatkowemu oświetleniu sprawia wrażenie małej drogerii. Zasadą również jest to, że produkty cięższe umieszczane są na niższych półkach sklepowych regałów, a lżejsze – na wyższych – mówi Krzysztof Waszczuk, odpowiedzialny za sklep Biedronka w Smyku.

Sklep został wyposażony w 5 kas zwykłych i 4 kasy samoobsługowe, pozwalające na dokonywanie niewielkich zakupów szybko i bez kolejek. Przemieszczanie się po sali sprzedaży jest łatwiejsze dzięki szerszym alejkom zakupowym. Za linią kas klienci mają do dyspozycji przestronną strefę do pakowania, wyposażoną w wygodne ławki.

W nowej lokalizacji zastosowano także szereg innowacyjnych narzędzi, np. system komunikacji głosowej, informujący o dostępności kas lub pozwalający przywołać personel sklepu, czy system ekranów LED i standardowych wyświetlaczy do komunikowania aktualnej oferty.

Na atrakcyjność zakupów, uważają przedstawiciele sieci, wpływa także atmosfera miejsca. - Stworzyliśmy ją poprzez detale wystroju nawiązujące do oryginalnego wnętrza, takie jak: surowa cegła wkomponowana w strukturę elementów wykończeniowych lokalu oraz patynowane i postarzane elementy znajdujące się przy ruchomych schodach i windzie. Zamieściliśmy też czarno-białe fotografie tego miejsca z lat 1955 – 1978, przedstawiające skrzyżowanie przed budynkiem oraz klientów dokonujących zakupów przy wybranych stoiskach – mówi Szymon Sochacki, dyrektor marketingu operacyjnego sieci Biedronka.

Sieć wyraźnie eksponuje też najpopularniejsze marki własne, których zdjęcia pojawiają się niemal w całym sklepie, tak aby klient bez problemu mógł później znaleźć je na półce sklepu.

Ze względu na usytuowanie sklepu w ścisłym centrum stolicy, starannie zaplanowano kwestie związane z jego zaopatrzeniem. Zapewnią je pojazdy 14- paletowe typu solówka, dostarczające produkty wg elastycznego harmonogramu, dostosowanego do specyfiki miejsca. Dostawy będą się odbywać w zależności od potrzeb nawet kilka razy dziennie, szczególnie w godz. porannych i wieczornych, ze względu na duże natężenie ruchu w ciągu dnia oraz ograniczenia tonażowe. Towar będzie trafiał do sklepu za pośrednictwem 3 wind towarowych.

Biedronka ma w Polsce ok. 2830 sklepów w ponad 1000 miejscowościach. Średnio sklepy sieci odwiedza dziennie 4 mln klientów.

Budynek CEDET został zaprojektowany przez wybitnych architektów Zbigniewa Ihnatowicza i Jerzego Romańskiego w 1948 r. Jego budowa trwała w latach 1949 – 1952, a cechą charakterystyczną był żelbetonowy szkielet konstrukcji umożliwiający utrzymanie całkowicie przeszklonej elewacji oraz neon w kształcie spirali z literami CDT, zaprojektowany i wykonany ok. 1956 r. w NRD. Budynek, zniszczony w trakcie pożaru, wielokrotnie zmieniał właścicieli. W 2011 r. jego aktualny właściciel Immobel wspólnie z Miejskim Konserwatorem Zabytków wykonali projekt i realizację rewitalizacji i modernizacji budynku przeznaczonego na obiekt biurowo – handlowy.

Obok Biedronki znajdują się w nim obecnie takie sklepy jak Rossmann, Smyk, sieć komórkowa T-Mobile czy kawiarnia Costa Coffee.

 

 

Ilona Mrozowska 2847 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }