Eisberg wprowadzi lunchboksy i sałatki owocowe

Obecna od 26 lat na polskim rynku szwajcarska firma produkująca gotowe sałaty i ich mieszanki przymierza się do poszerzenia asortymentu.

Rozmowa z Jarosławem Kormanem, key account retail w firmie Eisberg.

Kiedy Eisberg zadebiutował na polskim rynku? Dlaczego szwajcarska firma wybrała rynki Polski, Rumunii i Węgier na miejsce ekspansji zagranicznej?

Eisberg funkcjonuje na polskim rynku od 1992 r. Firma zdecydowała się na ekspansję w kierunku Europy Środkowo-Wschodniej krótko po zmianach ustrojowych. Dla wielu zachodnich firm szybko stało się jasne, że polski rynek ma ogromny potencjał, który był zaniedbywany przez całe dekady. Eisberg był w awangardzie firm, które zdały sobie z tego sprawę i postanowiły ten potencjał zagospodarować.

Jaka jest historia firmy?

Historia firmy rozpoczyna się w latach 70. XX wieku w Szwajcarii. Wówczas bracia Leuenberger uruchomili plantację, chcąc dostarczać najwyższej jakości i świeżości warzywa na lokalny rynek. Przełom nastąpił w latach 90. – partnerów w ekspansji na rynki naszej części Europy szukała wówczas sieć McDonald’s. Działająca na tak ogromną skalę firma nie może sobie pozwolić na choćby najdrobniejsze odstępstwa od wyśrubowanych norm jakości. Wśród wielu innych kandydatów wybór padł na Eisberg. Początkiem kolejnego etapu było dla nas dołączenie do grupy Bell. W tej chwili działa osiem zakładów produkcyjnych, na rynek wciąż trafiają nowe produkty. W Polsce nasze portfolio poszerzyło się w ciągu ostatniego roku o mieszanki sałat i sałaty warstwowe Red Fork. Lada moment na sklepowe półki trafią lunchboksy, a następnie sałatki owocowe.

Jakie produkty firma sprzedaje w Polsce, a jakie na pozostałych rynkach?

Oferta w Polsce nie odbiega od tego, co oferujemy w innych krajach, wręcz przeciwnie – to właśnie Polacy jako pierwsi mogą spróbować naszych sałat warstwowych Red Fork. Ponadto dostępne są także gotowe do spożycia mieszanki sałat, sałaty mono, np. rukola, roszponka czy szpinak, a także warzywa dla gastronomii. W Szwajcarii Eisberg oferuje także gotowe do spożycia mieszanki owocowe, ale także one trafią niebawem na polski rynek.

Gdzie można spotkać produkty pod marką Eisberg? Które z nich cieszą się największym powodzeniem w Polsce?

W tej chwili nasze produkty są dostępne w zasadzie we wszystkich wiodących sieciach w Polsce. Można je kupić w Biedronce, Lidlu, Tesco, Carrefourze, Selgrosie, Dino, E.Leclerc czy Społem. Dużą popularnością cieszą się mieszanki sałat Salsa mix, Toscana mix, Finezja mix oraz warzywna baza do przygotowania smoothie – Green Drink. Coraz większe zainteresowanie konsumentów budzi także nasza najnowsza propozycja, czyli sałaty warstwowe Red Fork.

Jakie nowości planuje Eisberg w najbliższym czasie?

Jak wspominałem, już niedługo na rynku pojawią się lunch boksy, na początek przygotowaliśmy propozycję z falafelem. Dostępny będzie także wariant z nadziewanym makaronem tortelloni.

Gdzie są produkowane wyroby firmy?

Nasze produkty przygotowywane są na miejscu, w zakładzie w Legnicy.

Czy Eisberg planuje poszerzenie dystrybucji? W jaki sposób sklepy małoformatowe mogą wejść we współpracę z firmą?

W najbliższym czasie naszą strategią jest rozszerzenie dystrybucji o szeroko pojętą gastronomię. Sklepy małoformatowe mogą zaopatrywać się za pośrednictwem sieci Selgros.

Magdalena Weiss 1592 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }