Metro chce sprzedać sieć hipermarketów Real

Według agencji Reutera może za nią otrzymać nawet 1 mld euro.

Real, który do 2012 r. działał także na polskim rynku, dopóki nie został odsprzedany francuskiemu rywalowi Auchan, ostatnio funkcjonował już wyłącznie w swoim ojczystym kraju – Niemczech. Wciąż jednak nie przynosił Grupie Metro (a po podziale na dwie spółki: Metro AG i Ceconomy – tej pierwszej) korzyści. Dlatego teraz właściciel hurtowni Metro/Makro zdecydował się na skoncentrowanie się na swojej zasadniczej i rentownej działalności, czyli właśnie handlu hurtowym, który zresztą oferuje wyższe niż detal marże.

Za potencjalnego nabywcę sieci Real europejskie media natychmiast uznały amerykańskiego Amazona, który po nabyciu stacjonarnej sieci z artykułami ekologicznymi Whole Foods (obecnej w USA i Wielkiej Brytanii) wyraźnie inwestuje w sklepy fizyczne. Internetowy gigant nie chce komentować tych spekulacji.

Real ma obecnie w Niemczech 282 hipermarkety, z czego 65 nieruchomości jest jego własnością. Nie brakuje zwolenników teorii, że zostaną one rozdysponowane między dominujące w Niemczech sieci takie jak Lidl czy Edeka. Na te ostatnią transakcję mógłby się jednak nie zgodzić urząd antymonopolowy, który w 2015 roku nie zgodził się na przejęcie przez Edekę sieci Kaiser’s.

Niemiecka sieć zatrudnia obecnie 34 tys. pracowników. W II kwartale 2018 roku odnotowała spadek sprzedaży o 7,2 proc. z powodu wczesnej Wielkanocy (przedświąteczna sprzedaż przypadła na I kwartał roku) i niespodziewanie upalnej aury.

Magdalena Weiss 1534 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }