Polmlek: dzieje się i będzie się działo

Tylko w tym roku Grupa Polmlek zainwestowała już w swój rozwój 200 mln zł.

Na zdjęciu: Od lewej Jerzy Borucki i Andrzej Grabowski, właściciele Grupy Polmlek.

- Od 24 lat prowadzimy działalność mleczarską. I na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że jesteśmy firmą działającą już na skalę europejską. Dzieje się sporo, a będzie się działo jeszcze więcej. Na pewno będziemy zwiększali produkcję linii technologicznych. Będziemy także wprowadzać nowe, innowacyjne produkty, które między innymi dzięki sieci Lidl pojawią się na rynku polskim i nie tylko - zapowiada Andrzej Grabowski, współwłaściciel Grupy Polmlek.

- Tylko w tym roku w całej Grupie zaiwestowaliśmy już ok. 200 mln zł - dodaje.

Obecnie Grupa Polmlek to największa firma prywatna z branży mleczarskiej w Polsce, ze 100 proc. kapitałem polskim, która zatrudnia prawie 2500 pracowników. Jej produkty wytwarzane są w 6 zakładach zlokalizowanych w: Raciążu, Grudziądzu, Gościnie, Lidzbarku Warmińskim, Makowie Mazowieckim oraz Lipsku. Produkowane są tam m.in. sery, sery topione, twarogi, śmietany, jogurty, masła, mleko UHT, mleko w proszku oraz desery. Obecnie oferta Polmleku to ponad 600 pozycji asortymentowych. Oprócz produktów pod markami firmy takimi jak Polmlek, Capresi czy Warmia Grupa produkuje także wyroby pod markami własnymi między innymi Lidla - Pilos i Bluedino.

-  Dzięki tym zakładom pokrywamy cały asortyment produkcji nabiałowej. Ponadto nasze produkty eksportujemy do 98 krajów na świecie. Natomiast we współpracy z Lidlem eksportujemy do 11. I to własnie między innymi dzięki temu nasze dochody wzrosły o 40 proc. rok do roku. Taki rozwój powoduje także to, że mamy możliwość inwestowania i rozwijania naszej Grupy - mówi Marta Tomaszewska, dyrektor marketingu w Grupie Polmlek.

Jednym z takich spektakularnych nakładów jest inwestycja w zakład w Lidzbarku Warmińskim, gdzie produkowana jest serwatka w proszku. Obecnie jest to jeden z największych i najnowocześniejszych zakładów w Europie. Ponadto w przyszłym roku także w Lidzbarku Warmińskim Polmlek zamierza otworzyć Centrum Badawczo-Rozwojowe.

- I jest to bardzo ważny krok z naszej strony - mówi Marta Tomaszewska.

Inwestycje nie ominą także zakładu w Makowie Mazowieckim, który jest sercem dystrybucji Grupy Polmlek.

- Zakład w Makowie Mazowieckim kupiliśmy 4 lata temu. W momencie przejęcia produkował on miesięcznie niecałe 250 ton produktów. W tej chwili produkujemy tutaj między 2500 a 2800 ton miesięcznie. Jednak dzisiaj nasze potrzeby są większe i docelowo chcemy tu mieć nasze centrum dystrybucyjne. I to na pewno czeka nas w przyszłym roku. Szacujemy, że koszt inwestycji w Makowie Mazowieckim wyniesie 25-30 mln zł - zapowiada z kolei Jerzy Borucki, współwłaściciel Grupy Polmlek.

W przyszłym roku producent chce również zainwestować w linię do produkcji sera, która będzie produkować 200 ton dziennie. 

- Lokalizacja tej inwestycji na razie jeszcze nie jest znana, ale jest nieunikniona. Oobecnie produkujemy około 160 ton tego sera jednak jego produkcja odbywa się w trzech zakładach, a chcemy skoncentrować ją w jednym - mówi Jerzy Grabowski.

Ponadto 1 października 2015 r. Grupa Polmlek rozszerzyła swoją działalność o branżę napojową. Soki, nektary i napoje marek Fortuna, Garden, Pysio i Sonda wytwarzane są w zakładzie w Tymienicach, który także obejmą inwestycje.

Jak zapowiada Andrzej Grabowski w zakładzie powstanie nowa tłocznia, której koszt wyniesie ok. 40 mln zł, kolejne 20 mln zł pochłonie budynek. Ponadto za ok. 30 mln zł uruchomiona zostanie nowa linia aseptyczna o potężnej wydajności. Wszystko to do 2020 r. Obecnie Fortuna produkuje 1000 ton soków na dobę.

Jeżeli chodzi o przejęcia to na obecną chwilę Grupa Polmlek nie jest nimi tak mocno zainteresowana.

- Obecnie jesteśmy firmą można powiedzieć dość mocną „uzbrojoną” i najważniejszą dla nas rzeczą jest surowiec. Także przejęcia to już nie ten czas - twierdzi Andrzej Grabowski. Mimo to Grupa zainteresowana była OSM Łowicz. - Jeżeli będzie taka wola ze strony Łowicza to nie ukrywamy, że złożyliśmy ofertę -  przyznał Jerzy Borucki.

OSM Łowicz odrzucił jednak propozycję złożoną przez Polmlek i dwie inne firmy.

Joanna Hamdan 7332 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }