Convenience sprzyja e-płatnościom

Handel detaliczny zmienia się pod wpływem potrzeb konsumentów. Prym wiedzie region Azji i Pacyfiku.

Detaliści starają się oferować zabieganym konsumentom bezproblemowe zakupy przy pomocy najnowszych technologii takich jak systemy kas samoobsługowych i technologie płatności bezstykowych. Jak wynika z badań GlobalData, liderem w zachęcaniu społeczeństwa do całkowicie bezgotówkowych płatności jest region Azji i Pacyfiku, a zwłaszcza Filipiny i Chiny, w których konsumenci stosują e-płatności do codziennych zakupów.

Według ankiety przeprowadzonej w III kwartale 2018 r. , co czwarty mieszkaniec Państwa Środka uważa, że sklepy oferujące zaawansowane technologicznie metody płatności, jak np. Apple Pay są jednymi z najbardziej przyjaznych dla konsumentów podczas zakupów spożywczych.

- Żyjące pod presją czasu pokolenie milenialsów szuka wygody i elastyczności. Oczekuje bezproblemowych zakupów przy wykorzystaniu wielu kanałów sprzedaży z wykorzystaniem płatności mobilnych i aplikacji na smartfony - mówi Iliyana Mesheva, analityczka ds. konsumenckich w GlobalData.

Badania pokazują, że Filipińczycy i Chińczycy dwukrotnie częściej wybierają sklepy oferujące nowoczesne metody płatności niż wynosi średnia światowa. Sprzyja temu wysoko rozwinięty e-handel z gigantem Alibabą, który zachęcając do mobilnych i internetowych sposobów płacenia przyzwyczaja klientów do wykorzystywania zdobyczy techniki w codziennym życiu.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 1534 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }