Carrefour wprowadza Act For Food

Act for Food to ogólnoświatowy program konkretnych działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości. Program jest częścią planu strategicznego ogłoszonego w styczniu 2018 r. przez Carrefour. Realizując go, operator ma ambicje stać się światowym liderem w zakresie transformacji żywieniowej.

Na zdjęciu: Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska

Realizując strategię transformacji żywieniowej, Carrefour podejmuje globalne wyzwania, które stoją przed handlem: bezpieczeństwo żywności, pochodzenie produktów, poszanowanie środowiska naturalnego oraz relacje ze środowiskiem rolniczym. Wyzwania te powodują konieczność zmiany modelu funkcjonowania firmy na każdym jej poziomie, od produkcji żywności poprzez logistykę, aż po dostępność produktów w sklepach i na naszej stronie internetowej, a także dialog z klientami.

W odpowiedzi na te wyzwania - a także oczekiwania konsumentów, którzy chcą się odżywiać lepiej - Carrefour wprowadza program Act for Food. Przekłada się to na szereg konkretnych działań prowadzonych we wszystkich krajach, w których obecny jest Carrefour, podejmowanych w celu poprawy jakości produktów dostępnych w sklepach sieci.

Operator sklepów chce więc oferować klientom zdrowsze produkty, wytwarzane z poszanowaniem dla środowiska, produkty z gwarancją identyfikowalności i w przystępnej cenie. Wyrazem tej filozofii jest nowe hasło reklamowe sieci „Wszyscy zasługujemy na najlepsze”, które oznacza najlepsze produkty, ceny i usługi dla wszystkich klientów marki Carrefour, która stara się dać z siebie to, co najlepsze.

Act For Food w Polsce to komunikacja sześciu działań, które zostały zrealizowane przez firmę w ramach strategii transformacji żywieniowej. Są to:

  1. Zdrowa Półka – produkty dietetyczne i dla diabetyków, żywność bogata w składniki odżywcze, bio, bez laktozy i glutenu z gwarancją najniższej ceny. Już teraz dostępnych jest 1500 takich produktów.

  2. Carrefour BIO w lepszej cenie – w ramach demokratyzacji produktów ekologicznych, sieć oferuje 10 procent rabatu w aplikacji Mój Carrefour oraz na zakupy internetowe na 70 produktów z asortymentu Carrefour BIO.

  3. Wegański wybór – 167 produktów spożywczych oraz 63 kosmetyki na bazie składników pochodzenia roślinnego, dostępnych dla wegan w Carrefour.

  4. Kontrakty farmerskie – specjalne roczne umowy z polskimi dostawcami: świeże warzywa i owoce z lokalnych upraw produkowane dla sklepów Carrefour.

  5. Koniec z klatką - wycofanie ze sprzedaży w Carrefour Polska wszystkich jaj z chowu klatkowego do 2025 r.

  6. Jakość z Natury Carrefour – produkty kontrolowane na każdym etapie produkcji, bez GMO, dostępne na wyłączność w sklepach Carrefour.

- Rozpoczynamy kampanię Act For Food, by zmieniać postawy zarówno klientów, uświadamiając ich, jak mogą się lepiej odżywiać, jak również producentów, motywując ich do dostarczania na rynek lepszych produktów – mówi Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska. - Wszyscy odgrywamy znaczącą rolę w przemianie żywieniowej. Producenci, przedstawiciele przemysłu, pracownicy, samorządy, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe i konsumenci – wymienia.

Dodaje, że wszyscy mamy możliwość podejmowania działań, aby coś zmienić, dlatego Carrefour pracuje nad wzmocnieniem partnerstwa między pracownikami, start-upami, stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi, aby zjednoczyć siły w obliczu zmian.

- Z tego również powodu angażujemy się w pomoc polskim rolnikom, oferując wsparcie dla rozwoju gospodarstw ekologicznych. Dzięki temu możemy spowodować prawdziwą transformację żywieniową nie tylko na półkach Carrefour, ale na talerzach wszystkich Polaków – podkreśla Christophe Rabatel.

Zastrzega przy tym, że przemiana żywieniowa nie może się jednak odbyć bez klienta. Dlatego Carrefour będzie podejmował działania mające na celu edukację w zakresie sezonowości, podniesienia świadomości w kwestii konieczności zmniejszania ilości odpadów i marnotrawienia żywności.

Kampania Act For Food ruszyła w Polsce 9 września br. Materiały dotyczące kampanii pojawiają się w telewizji i internecie, a także w kanałach komunikacyjnych Carrefour, czyli gazetkach handlowych i w sklepach. Sercem kampanii Act for Food jest podstrona internetowa, która stanowi dla świadomych konsumentów kompendium wiedzy na temat transformacji żywieniowej. Strona dostępna jest pod adresem carrefour.pl i zawiera szczegółowy opis poszczególnych działań w Polsce i w innych krajach.

Christophe Rabatel wskazuje, że jednym z największych zadań - które w ramach transformacji żywieniowej stoi przed siecią Carrefour w Polsce - jest demokratyzacja produktów bio. Jego zdaniem polski rynek żywności ekologicznej notuje stały wzrost zapotrzebowania ze strony konsumentów, a jednocześnie charakteryzuje się ograniczoną dostępnością produktów, ich małą różnorodnością i wysokimi cenami. - Nadal odczuwalny jest brak odpowiedniej edukacji oraz rozwiązań obecnych od wielu lat na rozwiniętych rynkach: niemieckim, francuskim czy austriackim – mówi Rabatel.

Dlatego też, aby promować rozwój rolnictwa ekologicznego, sieć zapewnia długotrwałe wsparcie od Fundacji Carrefour dla rolników w zakresie przekształceń na rolnictwo ekologiczne. W tym celu Carrefour Polska wdraża nowy projekt - granty dla rolników zainteresowanych rolnictwem ekologicznym. Jest to możliwe dzięki przekazaniu środków finansowych przez Fundację Carrefour na realizację projektów realizowanych przez Fundację AgriNatura oraz Społeczny Instytut Ekologiczny. Łączna wartość grantów wynosi prawie 185 tys. EUR, co odpowiada 800 tys. zł (licząc po kursie 1 EUR równym 4,32 zł).

Jednym z nowych, strategicznych obszarów, w które Carrefour Polska chce się angażować w ramach transformacji żywieniowej, jest polskie rolnictwo bio. - Uważamy, że do dalszego rozwoju wymaga ono wsparcia ze strony firm takich jak nasza. Dlatego Carrefour chce nawiązać długofalową współpracę z polskimi rolnikami, aby promować produkty lokalne i ekologiczne wśród klientów sieci – tłumaczy dyrektor generalny Carrefour Polska.

Celem projektu Fundacji AgriNatura jest zwiększenie ilości i różnorodności ekologicznych warzyw na rynku poprzez zapewnienie gospodarstwom rodzinnym wsparcia, niezbędnego do rozwoju i dywersyfikacji produkcji warzyw bio na krajowym rynku. Projekt będzie wspierał 20 rolników poprzez inwestycje, szkolenia i rozwijanie potencjału, koncentrując się na rozwoju produkcji warzyw i różnorodności biologicznej w rolnictwie.

Celem drugiego projektu, realizowanego przez Społeczny Instytut Ekologiczny, jest wsparcie przejścia na rolnictwo ekologiczne poprzez wdrożenie pełnego procesu konwersji do tego modelu produkcji w pięciu wybranych gospodarstwach. Beneficjenci projektu otrzymają pomoc ekspercką i finansową, w tym dokładne planowanie - od transformacji metod produkcji po marketing i sprzedaż nowych produktów - doradztwo w zakupie niezbędnych narzędzi oraz środków produkcji, takich jak nasiona lub podstawowy sprzęt oraz szkolenie w celu podniesienia ich wiedzy i umiejętności.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

 

Katarzyna Pierzchała 2296 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }