Ostry dyżur w Biedronce

Biedronka rozpoczyna kolejny projekt, który ma na celu promowanie czytelnictwa: 14 i 15 września br. w 48 sklepach sieci w 14 miastach Polski zagości "Ostry Dyżur Literacki".

„Ostry Dyżur Literacki” to akcja, w ramach której w 48 sklepach Biedronka zostanie zaaranżowany gabinet lekarski. Ubrani w kitle lekarskie eksperci w dziedzinie literatury dla dzieci związani z Fundacją „Czas Dzieci” przeprowadzą wywiad z dzieckiem i jego rodzicem, a następnie zarekomendują im wartościowe książki indywidualnie dobrane do wieku i preferencji oraz dotychczasowych doświadczeń czytelniczych małego „pacjenta”. Zalecane dzieciom tytuły książek i ich dawkowanie przepisywane będą symbolicznie na receptach.

– Promowanie czytelnictwa jest jednym z naszych głównych celów, które konsekwentnie od lat realizujemy. Wierzymy, że nietypowa formuła tej akcji sprawi, że uda nam się zaciekawić dzieci i przekonać je, że czytanie nie musi być nudne. Z kolei dla tych, które od książek nie stronią, diagnoza okaże się zachętą do sięgnięcia po kolejne wartościowe tytuły – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik do spraw społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska.

W czasie trwania akcji w sklepach sieci Biedronka dostępna będzie specjalna oferta książek dla dzieci najlepszych polskich i zagranicznych autorów. Wśród nich znajdą się m.in. publikacje Andrzeja Maleszki, Wojciecha Widłaka, Grzegorza Kasdepkego, Renaty Piątkowskiej, Adama Wajraka, Tomasza Samojlika, Michała Rusinka, Roalda Dahla, a także artystyczne publikacje Aleksandry i Daniela Mizielińskich. Wiele z nich to tytuły z tzw. „Złotej Listy” Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”.

– Bardzo istotne jest, by podsuwać dziecku książkę, która je zainteresuje, a jednocześnie będzie osadzona w przestrzeni postrzegania przez nie świata, będzie pasowała do jego zainteresowań, pomagała rozwiązać problemy i rozwijać pasje. Rodzicom często trudno jest na bieżąco śledzić bardzo szybko rozwijający się rynek literatury dla dzieci, dlatego „Ostry Dyżur Literacki” pomyślany jest jako kierunkowskaz dla nich – mówi Agnieszka Karp-Szymańska, prezes zarządu Fundacji „Czas Dzieci”.

Biedronka od kilku lat organizuje konkurs na książkę dla dzieci „Piórko”, w którym biorą udział debiutujący pisarze i ilustratorzy. Wydane w jego ramach bajki sprzedały się łącznie w blisko 130 tys. egzemplarzy.

Sieć promuje czytelnictwo także za pośrednictwem swojej najnowszej akcji lojalnościowej „Gang Słodziaków”. W jej ramach zachęca dorosłych, by codziennie na głos czytali dzieciom. Pretekstem do tego jest książka „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków”, napisana przez Renatę Piątkowską, autorkę książek dla dzieci i młodzieży, jurorkę w konkursie „Piórko” oraz cykl „Wieczorynek Słodziaków” z udziałem znanych polskich aktorów.

Regularną sprzedaż książek sieć Biedronka prowadzi od 2009 roku.

Magdalena Weiss 1534 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }