DHL Express wprowadza usługę dostawy na życzenie

DHL Express stworzyło sieć punktów nadań międzynarodowych DHL Service Point, które, dzięki zlokalizowaniu w centrach handlowych, biurowcach czy na dworcach upraszczają proces wysyłek międzynarodowych.

– Do tej pory otworzyliśmy w Polsce ponad 700 punktów DHL Service Point. Ze względu na łatwą dostępność, między innymi w salonach Relay, InMedio, czy sklepach 1minute, wygodne godziny nadawania przesyłek, a także ubezpieczenie zawierające się w cenie transportu, jest to rozwiązanie często wybierane przez MŚP z branży e-commerce – mówi Agnieszka Błaś, dyrektor ds. operacji i członek zarządu DHL Express Poland.

– To właśnie z myślą o nich wprowadziliśmy również On Demand Delivery, globalny system zarządzania dostawami przesyłek, który znacznie zwiększa skuteczność pierwszego doręczenia. Towary są dostarczane do klientów w Europie najczęściej już następnego dnia oraz 2-3 dni na całym świecie – dodaje.

Jak uzasadnia DHL, ogromna większość, bo aż 98 proc. ze 116 tysięcy działających w Polsce eksporterów to przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Duża część z nich to firmy rodzinne bądź jednoosobowe nie nastawiane na masową wysyłkę, lecz przeznaczone dla klienta niszowego. Ze względu na stosunkowo ograniczone zapotrzebowania na usługi kurierskie, rzadko decydują się na podpisanie długoterminowych umów z firmami transportowymi. Dla dwóch trzecich przedsiębiorców logistyka jest barierą rozpoczęcia ekspansji na rynki zagraniczne. Klient może też samodzielnie śledzić przesyłkę w specjalnym systemie Track&Trace.

On Demand Delievery, oferowane przez DHL Express, to jedno globalne narzędzie, dające klientom z różnych krajów elastyczność przy wyborze dogodnego terminu oraz miejsca odbioru paczki. Firma oferuje różne opcje dostarczania przesyłek, a także powiadomienia wysyłane w czasie rzeczywistym.

– Dzięki flocie DHL Express, składającej się z około 250 samolotów, jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom zasięg do ponad 220 krajów – zaznacza Agnieszka Błaś. – Wiemy, jak istotna jest dla firm szybka wysyłka produktów, dlatego staramy się zagwarantować dostarczenie przesyłki w najszybszym możliwie terminie.

Z danych firmy wynika, że w Polsce działają obecnie 23 tysiące sklepów online, a wartość sprzedażowa rynku jest wyceniana na 40 miliardów złotych. Izba Gospodarki Elektronicznej przewiduje, że w ciągu dwóch lat wartość ta prawie się podwoi i do 2020 będzie wynosiła 70 miliardów złotych. Równocześnie coraz większa liczba przedsiębiorców deklaruje chęć ekspansji sprzedażowej na rynki zagraniczne, dzięki której ich przychody mogą zwiększyć się w kolejnych latach nawet o 10 proc.

DHL Express jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2017 r. grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 60 miliardów euro.

Magdalena Weiss 1648 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }