Aldi promuje żywność regionalną

Sieć wprowadza do sprzedaży produkty spożywcze ze znakiem Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego.

Akcja trwać będzie od 10 do 15 września, a w jej ramach we wszystkich sklepach sieci dostępne będą tradycyjne regionalne przysmaki wielkopolskie. Jest to pierwsza współpraca Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska na taką skalę.

Europejska Sieć Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego (European Network of Regional Culinary Heritage) to zrzeszenie około 1500 producentów, przetwórców i restauratorów z 46 regionów członkowskich Europy, w tym ze Szwecji, Ukrainy, Chorwacji oraz dziesięciu z Polski. Jego celem jest promocja regionalnej żywności opartej na lokalnych i tradycyjnych produktach. Województwo Wielkopolskie należy do Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego od 10 lat, zrzeszając 130 członków, w tym producentów żywności, przetwórców, restauracje, gospody i gościńce.

Promocja w sieciach sklepów ALDI rozpoczyna się od zaprezentowania produktów typowych dla Wielkopolski, ale w następnych tygodniach oferta przybliży kolejne regiony. W ramach akcji "Tradycja warta Poznania", we wszystkich sklepach Aldi w Polsce, będzie można kupić, m.in. leberkę – ręcznie robiony pasztet po wielkopolsku, perliczki wielkopolskie, gzik, andruty kaliskie, oleje wielkopolskie czy ciepłe lody.Ich produkcja oparta jest o tradycyjne receptury, a także naturalne, ekologiczne składniki.

- Wzrasta etnocentryzm konsumencki, wyrażający się w poszukiwaniu regionalnych produktów wysokiej jakości opartych na tradycyjnych recepturach. Marka Aldi ma 100-letnią historię, dlatego chcemy wspierać producentów żywności, którzy wytrwale i pieczołowicie kultywują regionalne tradycje. Produkty ze znakiem Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego będą uatrakcyjniać naszą ofertę cyklicznie do końca roku. Każdy region ma swoje wspaniałe specjały i przysmaki - tradycyjne i przede wszystkim typowo polskie. Cieszymy się, że będziemy mogli przedstawić je klientom Aldi - komentuje Agnieszka Barańska, kierownik marketingu Aldi w Polsce.

Gazetka prezentująca asortyment w ramach akcji dostępna jest na stronie: https://www.aldi.pl/content/dam/aldi/poland/magazine/KW372018/index.html.

Aldi to niemiecka sieć dyskontów, posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 129 sklepów i zatrudniająca ponad 2 000 pracowników. 

Joanna Hamdan 7172 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }