PSH Lewiatan szkoli pracowników

Ponad 18 tys. pracowników przeszkoliła w 2017 r. Polska Sieć Handlowa Lewiatan. Wiele z nich udało się przeprowadzić dzięki autorskiej platformie CEL.

Lewiatan to jedna z największych sieci handlowych w Polsce. Zatrudnia 29 tys. osób, które pracują w około 3,2 tys. sklepach zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Aby umożliwić załodze ciągłe doskonalenie umiejętności i podnoszenie kompetencji zawodowych, operator przygotował e-learningową platformę szkoleniową Centrum Edukacyjne Lewiatana (CEL).

– Podnoszenie umiejętności pracowników jest dla nas ważnym elementem strategii rozwoju sieci. Biorąc pod uwagę ogromną skalę działania PSH Lewiatan, jest to także wielkie wyzwanie, na które odpowiadamy – mówi Marcin Poniatowski, członek zarządu ds. marketingu Lewiatan Holding.

Dzięki CEL pracownicy sieci mogą przechodzić kursy zdalnie. Multimedialne szkolenia obejmują m.in. obsługę klienta, ekspozycję produktów czy sprzedaż – łącznie jest ich ok. 60 i mają formę filmów oraz animacji. Uczestnicy kursów mogą pobierać także dodatkowe materiały, a po zrealizowaniu szkolenia otrzymują certyfikat. Platforma działa od 2014 r.

- CEL jest efektywnym narzędziem wspomagającym proces szkoleń oraz rozwój kompetencji pracowników - dodaje Jacek Urbański, menadżer ds. szkoleń w Lewiatan Holding.

Lewiatan organizuje również szkolenia oraz warsztaty prowadzone bezpośrednio w placówkach handlowych, a więc w naturalnym miejscu pracy sprzedawców. Obejmują one m.in zarządzanie cenami, produktami świeżymi, motywowanie pracowników, aktywną sprzedaż. Warsztaty dla personelu dotyczą np. obsługi klienta oraz stoisk mięsnych i owocowo-warzywnych. Kadrze kierowniczej dedykowane są szkolenia z zakresu prawa pracy czy zarządzania zespołem.

Dla nowych franczyzobiorców PSH Lewiatan przewiduje szkolenia wdrożeniowe m.in. ze standardów obsługi w sklepach. Dwa razy do roku odbywają się również spotkania szkoleniowe w regionach, na których franczyzobiorcy mogą wymienić się doświadczeniami oraz poszerzyć swoje kompetencje zawodowe.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan w 2019 r. będzie obchodzić jubileusz 25-lecia działalności. Obecnie sieć zrzesza około 3 200 placówek handlowych rozlokowanych na terenie całej Polski. Wśród nich jest około 410 supermarketów (powyżej 300 mkw.), ponad 1800 dużych sklepów, około 900 placówek średniej wielkości oraz mniej niż 40 małych sklepów. W 2017 r. łączne obroty sieci przekroczyły 11,5 mld zł.

 

Katarzyna Pierzchała 2176 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }