Colian rezygnuje z jaj z chowu klatkowego

Zmiany wejdą w życie 1 stycznia 2019 r. i obejmą wszystkie produkty, zawierające w składzie surowce jajeczne.

Zarząd Grupy Colian zdecydował o całkowitym zaprzestaniu stosowania w produkcji jaj pochodzących z  chowu klatkowego.

- Decyzja o rezygnacji ze stosowania jaj i produktów jajecznych (masy jajowej i proszku jajecznego) pochodzących z chowu klatkowego została podyktowana troską o dobrostan zwierząt oraz celem propagowania wśród konsumentów świadomego wybierania produktów z odpowiedzialnych źródeł - czytamy w komunikacie.

Postanowienie zarządu wejdzie w życie już na początku 2019 roku. Decyzja ma wymiar nie tylko biznesowy. Firma chce być liderem spełniającym wysokie standardy produkcji i oczekiwania świadomych konsumentów. To kolejny krok na drodze do realizacji tego celu i przykład dla innych producentów, że dobre zmiany warto wprowadzać w życie od razu.

Podobną decyzję jak firma Colian podjął już szwajcarski koncern Nestlé, producent m.in. marki Winiary, który do wytwarzania swoich produktów nie będzie wykorzystywał jaj z nr 3. Ale także Maspex, producent makaronów Lubella, Czanieckie Makarony, producent makaronu Czaniecki, polski producent sosów dla branży HoReCa - firma Fanex oraz producent słodyczy - Mieszko.

Ponadto decyzje o rezygnacji ze sprzedaży jaj klatkowych ogłosiły już takie handlowe marki, jak m.in.: Mila, Netto, Tesco, Intermarché, Aldi, Carrefour, Piotr i Paweł czy Polska Grupa Supermarketów skupiająca sklepy pod szyldami Top Market, Delica i Minuta 8. Także litewska grupa Maxima, która przejęła 100 proc. udziałów w Emperii (sieć Stokrotka), poinformowała, że do 2025 r. z półek jej sklepów w państwach bałtyckich znikną jaja z chowu klatkowego. Polska spółka grupy, do której należą sklepy Aldik i Sano, podobną decyzję ogłosiła już w listopadzie 2017 r. 

Także Spar będzie zachęcał franczyzobiorców, aby do 2025 r. całkowicie zrezygnowali ze sprzedaży jajek z hodowli klatkowych. Spar nie wprowadza nakazu, a jedynie formę rekomendacji, pozostawiając ostateczny wybór właścicielom sklepów.

Jaja z chowu klatkowego wyłączy ze swojej oferty Makro, które taką deklarację złożyło, jako pierwsza hurtownia spożywcza w Polsce.

Joanna Hamdan 7171 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }