Ipsos przejmie od GfK Polonia działy Customer Experience i Health

Firma GfK, zajmująca się badaniami rynkowymi, podejmując kolejne kroki w procesie transformacji i inwestycji, postanowiła sprzedać globalnie firmie Ipsos części biznesowe niebędące w świetle nowej strategii zasobami strategicznymi w obecnym portfolio firmy.

Przejmowane przez Ipsos działy badań od GfK Polonia to Customer Experience oraz Health. 15 pracowników tych działów od 1 października br. przeniesie się do polskiego oddziału firmy Ipsos (obecnie GfK Polonia liczy 230 pracowników). W skali całej Grupy GfK około 1000 osób przejdzie do instytutów Ipsos w różnych krajach. 

Instytut GfK Polonia pozostanie obecny na polskim rynku. Nadal będzie nim zarządzać Agnieszka Sora, a w jego strukturze pozostaną strategiczne zespoły panelowe oraz funkcjonujące obecnie działy: Market Insights, Consumer Insights, Marketing Effectiveness, Sales Effectiveness oraz Consumer Panel.

Market Insights to dział dystrybucji i analiz sprzedaży dotyczących miejsca i czasu zakupów oraz cen, sporządzane na użytek producentów i handlowców. Consumer Insights to dział analiz zachowań konsumenckich, postaw, podejmowanych decyzji, ścieżek zakupowych konsumentów, segmentacji, trendów. Marketing Effectiveness to badania wokół zarządzania marką (relacje z marką i budowanie doświadczeń) i optymalizacja komunikacji (w tym pretesty reklam, skuteczność reklamy w poszczególnych mediach, alokacja budżetu). Sales Effectiveness to rekomendacje i analityka dotyczące kanałów dystrybucji, sklepów, asortymentu na półce, produktu oraz cen i promocji pod kątem optymalizacji ROI. Consumer Panel to badania oparte na danych z panelu konsumenckiego monitorującego zakupy Polaków, w tym udział sektora e-commerce i zachowania w zakresie mediów online.

Planowanym terminem zamknięcia transakcji jest 30 września 2018 r., przy czym zarówno sama transakcja, jak i termin jej zamknięcia są uzależnione od potwierdzenia spełnienia warunków połączenia przez organy nadzorcze i kontrolne.

Sprzedaż części Custom Research, niebędącej strategicznym zasobem firmy, to element przekształcania GfK z firmy badawczej o rozbudowanym portfolio usług kierowanych do szerokiej części rynku w firmę skoncentrowaną na analizie danych biznesowych. Obecne działania będą koncentrować się na wprowadzaniu technologii cyfrowych i innowacji do zdefiniowanych usług analitycznych skierowanych do wybranych strategicznych dla GfK branż i rynków.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }