Dwucyfrowy wzrost przychodów Agility

Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, ogłosił wyniki za II kwartał i podsumował swoją działalność na świecie i w Polsce w pierwszej połowie 2018 r.

W II kwartale br. zysk netto Agility wzrósł o 18,7 proc. do 20 mln KWD (dinar kuwejcki), czyli do 66 mln USD. Zysk operacyjny EBITDA wyniósł 37,1 mln KWD (122,5 mln USD) i zwiększył się o 13,6 proc. Przychody Agility wzrosły o 12,3 proc. do poziomu 384,2 mln KWD (1,2 mld USD).

Dzięki temu w pierwszym półroczu 2018 r. zysk netto Agility wyniósł 38,9 mln KWD (128,5 mln USD) i zwiększył się o 24 proc. EBITDA wzrosła o 18 proc. do 74,8 mln KWD (247 mln USD). Firma osiągnęła przychody na poziomie 756 mln KWD (2,5 mld USD), o 14,1 proc. większe niż w analogicznym okresie ub.r.

- Wyniki za II kwartał były zgodne z oczekiwaniami i tendencją wzrostową naszej firmy. Bardzo dobre rezultaty osiągnęła Grupa Infrastructure, podobnie jak firmy specjalizujące się w usługach logistycznych, dla których był to kolejny kwartał wzrostu liczby obsługiwanych przesyłek i przychodów, osiągniętego mimo utrzymującej się presji cenowej - komentuje Tarek Sultan, wiceprzewodniczący rady nadzorczej i CEO Agility.

Polski oddział Agility Logistics utrzymał w pierwszym półroczu 2018 r. dynamiczne tempo rozwoju i osiągnął bardzo dobre wyniki. Obroty wzrosły o 36 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Największą dynamikę wzrostu odnotowano w spedycji lotniczej, gdzie obroty przekroczyły zakładane plany o 65 proc. i wzrosły aż o 87 proc. w porównaniu z 2017 r.

Drugim segmentem usług, gdzie firma osiągnęła bardzo dobre wyniki, jest spedycja kolejowa w relacji Daleki Wschód – Polska - Europa. Dobrą dynamikę wzrostu utrzymano też w spedycji morskiej, natomiast niewielkie spowolnienie odnotowano w spedycji drogowej. W tym okresie Agility Logistics pozyskało kolejnych klientów, głównie z branży energetycznej, motoryzacyjnej, przemysłowej i spożywczej.

- Dzięki pracy świetnego zespołu profesjonalistów Agility Logistics utrzymaliśmy bardzo dobrą dynamikę wzrostu, praktycznie w każdym segmencie usług znacznie przekraczając wcześniejsze założenia, w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku nawet o ponad 20 proc. - mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce.

Dodaje, że w tym okresie firma zwiększyła też zatrudnienie, wzmacniając działy spedycji lotniczej, morskiej, drogowej oraz pricingu. - W drugiej połowie roku zamierzamy utrzymać dwucyfrowy wzrost przychodów, konsekwentnie budując pozycję Agility Logistics jako operatora logistycznego z globalnym, sieciowym zapleczem logistycznym, wyspecjalizowanego w obsłudze rynków wschodzących, stawiającego na cyfryzację usług i wykorzystanie nowoczesnych technologii - podkreśla Gasińska-Byczkowska.

Spółka Agility Logistics działa w Polsce od 2008 r., ma dwie placówki: w Warszawie i we Wrocławiu. Oddział warszawski specjalizuje się we frachcie lotniczym oraz morskim, a oddział we Wrocławiu – we frachcie drogowym oraz usługach logistycznych. Oferuje globalną strategię przewozu przesyłek drobnicowych (LCL) i atrakcyjne połączenia dla ładunków pełnokontenerowych (FCL).

Lądowa sieć połączeń Agility umożliwia dostarczenie towaru na terenie Europy w ciągu od 72 do 96 godzin. Czas realizacji transportu na terenie Polski wynosi 24 godziny. Portfolio klientów Agility obejmuje różne gałęzie przemysłu - automotive, high-tech aż po handel detaliczny.

 

Katarzyna Pierzchała 2296 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }