ETi: odpowiemy na potrzeby polskich konsumentów

M.in. dzięki 500+ wciąż rośnie siła nabywcza Polaków, a co za tym idzie konsumpcja słodyczy. Rynek jest też dość rozdrobniony i jest tu miejsce na nowych graczy - uważa Magdalena Słomczewska-Klimiuk, product portfolio manager, ETi European Food Industries (na zdjęciu).

Od kiedy firma ETi obecna jest na polskim rynku i z jakim asortymentem?
W tej chwili ETi działa w ponad 40 krajach, głównie poprzez eksport z rynku macierzystego. Począwszy od 2015 r. strategia ekspansji uległa zmianie i zdecydowaliśmy się na zajęcie pozycji aktywnego gracza w najbardziej znaczących regionach i krajach, co pomoże nam zrealizować nasze długoterminowe cele. W 2015 r. otworzyliśmy więc swoją pierwszą, zagraniczną fabrykę ciastek w Rumunii, a w 2018 r. powstał oddział ETi w Polsce. Operacyjnie działamy na tutejszym rynku od czerwca br.

Portfolio ETi w Polsce na ten rok zawiera takie kategorie przekąsek jak: czekolady, ciastka, herbatniki, wafle i przekąski słone. Łącznie debiutujemy z 11 markami i 38 produktami, z czego już w polskich sklepach dostępne są herbatniki z pianką marshmallow ETi Puf, batony czekoladowe Wanted, wafle czekoladowe Dare, ciastka Adicto, słone przekąski Crax, czekoladowe pandy dla dzieci Petito herbatniki Combo oraz Tea Biscuit, powszechnie nazywane Petit Beurre.

Uważamy, że segment zdrowych przekąsek w Polsce rośnie, dlatego za moment w sklepach dostępne będą nasze prozdrowotne herbatniki marki Whola.

Chcemy skupić się na tych markach ETi, które będą wyróżniały się na rynku pod względem zarówno smaków jak i tekstury. Konsumenci oczekują nowości, ciekawych doznań smakowych a produkty ETI im tego dostarczą.

Czy premiera nowych produktów będzie wspierana reklamowo?
Rozpoczęliśmy już silną kampanię w TV i Internecie. Kampania pod hasłem „Obudź w sobie buntownika” adresowana jest do młodych ludzi, którzy chcą żyć po swojemu, nie poddając się ustalonym zasadom. Motywem przewodnim kampanii jest goryl, który symbolizuje wolność, zabawę i życie poza regułami.

Ze względu na grupę docelową kampanii, oprócz standardowej obecności w głównych i tematycznych stacjach telewizyjnych, marka stawia na Internet i social media: Facebook, Youtube, Instagram, programmatic display i VOD, ale także niestandardowe formaty na Filmweb.pl, ASZdziennik.pl czy na demotywatory.pl.

ETi Wanted zaprosi również konsumentów do konkursu, w którym będzie można zostać twarzą kampanii internetowej marki oraz wygrać paczki batonów ETi Wanted.

Czy do końca tego roku planujecie Państwo jeszcze wprowadzenie nowych linii?
Nie. Będziemy działać w obrębie 11 marek, które już mamy na rynku polskim. Skupiamy się na budowaniu mocnej obecności marki ETi w ujęciu lokalnym, w szczególności na tworzeniu świadomości, rozbudowanego systemu dystrybucji i prawidłowej ekspozycji na półkach sklepowych.

Aby można było nas łatwo zapamiętać i rozpoznać, ETi stworzyło marki specjalnie z myślą o ekspansji na rynki europejskie. Wybraliśmy najbardziej pasujące produkty z całego portfolio ETi, które najlepiej zaspokoją potrzeby i oczekiwania konsumentów w krajach UE, ze szczególnym uwzględnieniem Polski i innych kluczowych rynków w tym regionie.

Jakie plany ma firma wobec polskiego rynku? Ile i w co zamierza zainwestować?
W Polsce jest nadal duży potencjał wzrostu w konsumpcji słodyczy i potencjał rozwoju rynku słodkich przekąsek – wg badań Euromonitora z 2017 r. Polacy spożywają 5,3 kg per capita rocznie, podczas gdy nasi najbliżsi sąsiedzi, Niemcy – aż 13,3 kg, a średnia europejska wynosi 6,8 kg.

Ponadto, m.in. dzięki 500+, wciąż rośnie siła nabywcza, a co za tym idzie konsumpcja słodyczy. Rynek jest też wciąż dość rozdrobniony i jest tu miejsce na nowych graczy.

Polscy konsumenci nie są do końca lojalni, wręcz poszukują nowych smaków, a ETi wyróżnia się na tle innych firm innowacyjnością. To co jednak jest najważniejsze to wysoka jakość produktów (np. najprawdziwsza czekolada belgijska stosowana w produktach czy całe orzechy w batonach Wanted) oraz innowacyjne tekstury i walory smakowe. Wszystko to na pewno zostanie docenione przez polskiego konsumenta.

Poziom inwestycji w Polsce jest znaczący począwszy od pierwszego roku obecności ETi.

Początkowa inwestycja w 2018 r. wynosi kilka milionów euro i skupia się wokół budowania świadomości marek ETi i ich dostępności. Do tego potrzeba także zespołu profesjonalistów, który sukcesywnie budujemy w Polsce.

ETi European Food Industries w Polsce to firma rodzinna, założona przez Firunza Kanatliego w 1961 roku w Turcji. Produkty ETi są obecne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji stanowią 40 proc. całego rynku w segmencie wypieków.

ETi dzisiaj:

  • 45 marek
  • 300 produktów
  • 7500 pracowników
  • 8 fabryk, w tym jedna w Europie – w Rumunii
  • Ponad 1,3 miliarda dol. przychodu
  • Lider rynku tureckiego w kategorii wypieków z 40-proc. udziałem w Turcji
  • Drugi największy gracz w kategorii czekolady w Turcji
  • Obecność w ponad 40 krajach

ETi w Polsce:

  • Obecne na rynku od stycznia 2018 r. w pięciu segmentach: czekolady, herbatników, ciast i ciastek, schłodzonych przekąsek oraz słonych przekąsek
  • 11 marek
  • 38 produktów

 

 

 

Ilona Mrozowska 4593 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.