Drugi etap konkursu "Piórko" rozstrzygnięty

Laureatem w kategorii "Ilustracje" jest Marcin Macięga. Jego prace zilustrują bajkę o małym chłopcu Saju, mieszkającym w indyjskiej wiosce na skraju dżungli, która zwyciężyła w pierwszym etapie konkursu w kategorii "Tekst".

Spośród prawie 600 kompletów prac, które zostały nadesłane w tegorocznej edycji konkursu "Piórko", to ilustracje Marcina Macięgi (na zdjęciu) jednogłośnie urzekły członków jury.

– Czwarta edycja konkursu "Piórko" cieszyła się równie dużym zainteresowaniem wśród debiutujących autorów tekstów oraz ilustracji, jak poprzednie. Otrzymaliśmy wiele ciekawych prac, które wyróżniały się kompozycją, barwą czy sposobem ujęcia tematu. Za najlepsze uznaliśmy ilustracje Marcina Macięgi i to jemu przekazujemy nagrodę w wysokości 100 tys. zł. Jesteśmy przekonani, że pozwoli ona laureatowi dalej odważnie realizować pasje związane z grafiką – mówi Anetta Jaworska‑Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

Marcin Macięga mieszka i pracuje w Krakowie. Na co dzień zajmuje się brandingiem oraz projektowaniem graficznym. Jest również miłośnikiem starych znaków graficznych oraz entuzjastą dobrej typografii; skoncentrowanym na detalu i jasnym przekazie. W wolnych chwilach rozwija swój warsztat poprzez eksperymentowanie z formą i rysunkiem. Prywatnie amator muzyk, miłośnik brzmienia płynącego ze starych syntezatorów oraz fan gier komputerowych. Sam o sobie mówi: „nałogowy kolekcjoner czapek z daszkiem”.

Nową książkę tegorocznej edycji "Piórko" będzie można kupić w listopadzie. Bohaterem opowieści stworzonej przez laureatkę w kategorii "Tekst", Magdalenę Wiśniewską, jest mały chłopiec Saj, mieszkający wraz z rodzicami i starszą siostrą Priją w indyjskiej wiosce, na granicy dżungli. Za oknem pokoju Saja rośnie drzewo granatu, od którego to zaczyna się niezwykła opowieść nakreślona przez zwyciężczynię, którą poznaliśmy w czerwcu.

Sieć Biedronka organizuje konkurs "Piórko" od 2015 r. Do tej pory, w jego ramach, ukazały się trzy książki dla dzieci: "Szary domek", "Córka bajarza" i "Nieustraszony Strach na Wróble". Wszystkie sprzedały się łącznie w ponad 120 tys. egzemplarzy.

Joanna Hamdan 13675 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.