Cold Brew Coffee debiutuje w Lidlu

Kawa "parzona na zimno" po raz pierwszy trafiła do sieci dyskontowej.

W wybranych sklepach Lidla pojawiły się właśnie pierwsze butelki Cold Brew Coffee by Etno Cafe, kawy “parzonej na zimno”. Tym samym sieć stała się kolejnym graczem detalicznym – po Żabce – która testuje ten produkt.

- Cold brew jest jednym z symboli trwającej właśnie kraftowej rewolucji w świecie kawy. I podobnie, jak w przypadku kraftowych piw, duży popyt (zwłaszcza w USA) sprawił, że zainteresowali się nim najwięksi gracze na światowych rynkach. Przykład innych krajów pokazuje, że to dopiero początek kariery tego segmentu w Polsce – mówi Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe.

Cold brew to kawa macerowana, czyli inaczej “parzona” na zimno. Mieloną kawę zalewa się chłodną wodą i pozostawia do maceracji na wiele godzin. Powolny proces sprawia, że smak cold brew jest delikatniejszy od tradycyjnie zaparzanej kawy, choć ma od niej więcej kofeiny. Schłodzone Cold Brew Coffee sprawdza się jako orzeźwiający zastrzyk energii. Jest niskokalorycznym i pozbawionym konserwantów zamiennikiem napojów energetycznych.

W ostatnich miesiącach Etno Cafe wprowadziła na rynek nowe smaki – pomarańczowy i jabłkowy, w planach są kolejne. W ostatnim półroczu butelki wrocławskiej firmy trafiły do sieci Żabka, a teraz – do Lidla. Część produkcji trafia też na rynki zagraniczne.
 
Joanna Hamdan 7172 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }