Poczta stawia na przesyłki e-commerce

Poczta Polska otworzyła magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych przy ul. św. Teresy 105 w Łodzi. To kolejny element nowej sieci logistycznej, która ma zapewnić spółce dynamiczny rozwój na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki.

Magazyn o powierzchni 2 tys. mkw. powstał w kompleksie logistycznym Sistema Poland. To stąd będą dystrybuowane przesyłki paletowe.

- Budowa nowej architektury logistycznej Poczty Polskiej, w tym centralnego węzła logistycznego będzie wiązała się z miliardowymi inwestycjami i to w ciągu kilku lat. Są to konieczne inwestycje, dzięki którym spółka może stać się kluczowym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej,  wyspecjalizowanym w obsługiwaniu rynku eCommerce i logistyki międzynarodowej – mówi Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej.

Spółka chce wybudować do 2022 r. centralny węzeł, który ma obsługiwać międzynarodowy handel e-commerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. W tym roku spółka uruchomi także nowy sorter paczkowy w Zabrzu, który obsłuży ok. 2,5 mln paczek miesięcznie.

W ostatnich miesiącach Poczta otworzyła nową halę w Olsztynie oraz Koszalinie. W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek e-commerce i jest obecnie drugim graczem na rynku KEP (kurier, ekspres, paczki) z 18-proc. udziałem w rynku. Obsługa segmentu przesyłek paletowych to z kolei działalność w branży TSL (transport, spedycja, logistyka). Wolumeny przesyłek paletowych obsługiwanych przez Pocztę stale rosną, spółka odnotowała w pierwszym półroczu 2018 r. kilkunastoprocentowe wzrosty przychodów z tej usługi.

Rozwój sieci logistycznej to odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty zagranicznych przesyłek e-commerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Porównując pierwsze półrocze 2018 r. do analogicznego okres roku ubiegłego – wzrost ten wyniósł ok. 15 proc. dla wszystkich rodzajów przesyłek. Szczególną dynamikę widać w obszarze nadchodzących do Polski przesyłek kurierskich „Expres Prime”, których wolumen zwiększył się ponad 10-krotnie w ciągu roku. To efekt szybkiego rozwoju międzynarodowych portali aukcyjnych oraz zwiększającej się liczby ich klientów.

 

Katarzyna Pierzchała 2176 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }