Seko nadal płynie w górę

Przychody producenta przetworów rybnych wyhamowały w II kwartale, ale zyski rosną.

– W I kwartale br. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wyniósł 11,1 proc., natomiast w samym II kwartale odnotowano spadek na poziomie 9,9 proc. – podała firma.

Taka różnica między kwartałami wynika – jak tłumaczy spółka – z wcześniejszego terminu Świąt Wielkanocnych, przez co sezonowy przedświąteczny szczyt sprzedaży w ubiegłym roku rozłożył się na I i II kwartał, natomiast w bieżącym roku w całości przypadł na I kwartał. Ogólnie w I półroczu 2018 r. nastąpiło wyhamowanie dynamiki wzrostu przychodów ze sprzedaży, które w stosunku do I połowy 2017 r. zwiększyły się o 1,3 proc. do 81,1 mln zł.

Pozytywny wpływ na wyniki Seko w I półroczu 2018 r. miała ścisła kontrola kosztów produkcyjnych, w wyniku czego przy wzroście przychodów ze sprzedaży produktów na poziomie 1,7 proc., koszt ich wytworzenia obniżył się o 2,2 proc.

Mocniej niż przychody wzrosły natomiast w I półroczu koszty sprzedaży oraz koszty ogólnego zarządu.

Największą grupą odbiorców produktów Seko w I półroczu 2018 r. były krajowe sieci handlowe: hipermarkety, supermarkety, sklepy dyskontowe oraz sieci sklepów małopowierzchniowych. Przychody ze sprzedaży do tej grupy odbiorców wyniosły w tym okresie 38,8 mln zł i były o nieco ponad 3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Produkty firmy są obecne w większości sieci handlowych działających na terenie Polski, także pod markami własnymi sieci. Producent dostarcza je także na rynki zagraniczne, przede wszystkim do Niemiec i Czech, które odpowiadają za niemal dwie trzecie sprzedaży zagranicznej.

Odbiorcy hurtowi, którzy następnie zaopatrują mniejsze sklepy i mniejsze sieci handlowe zakupili w I półroczu produkty spółki za 25,2 mln zł i była to kwota niższa o 8 proc. od ubiegłorocznej.

Zysk brutto w I półroczu 2018 r. wyniósł 4,8 mln zł, natomiast netto Seko uzyskało 3,85 mln zł, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 18,3 proc.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 1648 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }