Lokalni herosi - II etap konkursu

Aż 417 inicjatyw zostało przyjętych do II etapu rywalizacji o 1,5 miliona zł grantów w konkursie "Lokalni herosi - 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości". Najwięcej projektów zgłoszono w Małopolsce, Mazowszu i na Dolnym Śląsku.

Duże zainteresowanie udziałem w projekcie Eurocashu potwierdza, że właściciele sklepów małoformatowych są mocno zaangażowani w życie społeczności lokalnych – uważa Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

Podkreśla on, że konkurs ma pomóc detalistom w utrzymywaniu dobrych relacji z lokalnymi wspólnotami. Przeprowadzone wcześniej na zlecenie Eurocash badania wykazały, że oprócz dobrej oferty to właśnie dobre relacje są konieczne do rozwoju sklepów małoformatowych.

- Wiemy, że prowadzenie sklepu to nie tylko biznes. Dlatego m.in. poprzez Akademię Umiejętności Eurocash, czy platformę eHurt do zdalnego zarządzania zamówieniami i finansami sklepów oraz program lojalnościowy Delikarta chcemy dać przedsiębiorcom wiedzę, czas i narzędzia niezbędne do wzmacniania relacji z lokalnymi wspólnotami – tłumaczy Owczarek.

Z nadesłanych inicjatyw wynika, że relacje te najczęściej są budowane poprzez sport, rozwój przestrzeni wspólnej i zaangażowanie w życie kulturalne. Nie brakuje jednak i takich przedsiębiorców, którzy chcą pomóc społecznościom np. poprzez wsparcie osób niepełnosprawnych lub inicjatywy ekologiczne.

O tym, kto ostatecznie dostanie grant, zadecyduje głosowanie internautów, które odbędzie się poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl między 15 sierpnia a 14 października br.

Szerzej o inicjatywie pisaliśmy tutaj.

Katarzyna Pierzchała 2176 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }