Polomarket coraz bardziej eko

Polomarket kontynuuje strategię wprowadzania proekologicznych rozwiązań. Tym razem w związku z dyrektywą unijną z 30 maja 2018 r. w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych sieć rezygnuje z foliowych opakowań zbiorczych.

Celem dyrektywy unijnej w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych jest zapobieganie wpływowi opakowań i odpadów opakowaniowych na środowisko lub zmniejszenie takiego wpływu, a co za tym idzie - zapewnienie wysokiego poziomu ochrony środowiska. Jednym z proponowanych działań jest zwiększenie udziału opakowań wielokrotnego użytku i jednocześnie ograniczenie tych nienadających się do recyklingu. Na przyjazne środowisku rozwiązania w tym obszarze zdecydowała się również polska sieć supermarketów Polomarket.

- Aż 85 proc. produktów naszej marki własnej oraz ponad połowa wszystkich naszych produktów pakowanych jest teraz w zbiorcze opakowanie wykonane z tektury. Do tej pory korzystaliśmy z opakowań foliowych – mówi Jarosław Brudnicki, dyrektor zakupów i marketingu, członek zarządu w Polomarkecie. - Nowe kartony są ekologiczne i po opróżnieniu podlegają recyklingowi. Są one zresztą nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, ale również umożliwiają personelowi sklepu szybsze rozłożenie towaru – podkreśla Brudnicki.

Ujawnia przy tym, że sieć planuje kontynuować wdrażanie proekologicznych rozwiązań i na bieżąco redukować opakowania z tworzyw sztucznych. Dodaje też, że Polomarket podejmuje również szereg innych działań mających na celu ochronę środowiska. To m.in. optymalizacja transportu i logistyki, dzięki czemu redukowana jest ilość wydalanego do atmosfery CO2 i paliwa zużywanego przez samochody dostawcze, zastępowanie starych urządzeń chłodniczych w sklepach nowymi i znacznie bardziej ekologicznymi, instalowanie w placówkach sieci nowoczesnych systemów chłodząco-grzewczych pozwalających na odzyskiwanie energii i ogrzewanie wody oraz całego magazynu czy stosowanie ekologicznego oświetlenia led.

Polomarket to polska sieć supermarketów, budowana od 1997 r. Dziś liczy blisko 280 placówek na terenie całej Polski.

Katarzyna Pierzchała 2240 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }