Tarasy Zamkowe przyjazne dla pszczół

Od końca czerwca w specjalnie wydzielonej strefie na dachu lubelskiego centrum handlowo-rozrywkowego stanęły cztery ule, w których zamieszkało ponad 200 tys. pszczół.

Oficjalna inauguracja miejskiej pasieki Tarasów Zamkowych, połączona z pierwszym miodobraniem, odbyła się 21 lipca.

Między godz. 12:00 a 16:00 wszyscy zainteresowani mogli zobaczyć jak przebiega proces zbierania miodu. Podczas wydarzenia zawodowi pszczelarze opowiadali o ciekawostkach z życia pszczół oraz tajnikach produkcji słodkiego przysmaku.

Dla dzieci dodatkowo przygotowano warsztaty plastyczne połączone z atrakcjami tematycznymi, takimi jak modelowanie z wosku czy produkcja własnych woskowych świec.

Ilość zebranego miodu zaskoczyła nawet pszczelarzy, którzy zapowiedzieli, że w przyszłym roku można spodziewać się go jeszcze więcej, ponieważ łąka otaczająca ule jest idealna dla zbierających pyłek pszczół.

Tarasy Zamkowe zorganizowały także konkurs na najlepszą nazwę dla zebranego miodu. Chętni mieli czas do 10 lipca, aby wymyślić nazwę nie dłuższą niż trzy słowa i nawiązującą do Tarasów Zamkowych. Spośród wielu nadesłanych propozycji wyłoniono zwycięską – „Miód Zamkowy”. Dla pomysłodawcy przeznaczono nagrodę w postaci karty upominkowej o wartości 150 zł oraz słoiczki miodu z pierwszego miodobrania.

Pasieka na dachu Tarasów Zamkowych nie jest pierwszą ekologiczną inicjatywą spółki Immofinanz, do której należy centrum handlowe. Rok wcześniej, w czerwcu 2017 roku, za sprawą firmy 250 tys. pszczół zamieszkało na dachu warszawskiego biurowca myhive Nimbus.

Tarasy Zamkowe to centrum handlowo-rozrywkowe ze 150 lokalami handlowo-usługowymi, znajdującymi się na powierzchni 38 tys. mkw. powierzchni handlowej. Trzy poziomy parkingu podziemnego oferują ponad 1400 miejsc postojowych. Otwarcie obiektu miało miejsce 4 marca 2015 roku. Budynek łączy w sobie unikalną architekturę z wysokimi standardami ekologicznymi. Zarządcą centrum jest firma CBRE.

Joanna Hamdan 7738 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }