W KFC zamawianie stało się jeszcze łatwiejsze

Sieć restauracji dostosowuje stronę www.kfc.pl zgodnie z zasadą Mobile First i wprowadza nowe funkcje, które były dotychczas dostępne tylko w aplikacji.

Wychodząc naprzeciw cyfrowym potrzebom swoich klientów sieć restauracji KFC uruchomiła nową stronę www (będącą połączeniem kfcdostawa.pl i strony głównej marki) i rozwinęła kanał mobilny.

Nowa platforma pozwala na zamówienie dań i zapłacenie za dostawę jedzenia do wybranego miejsca. Użytkownik strony może również skorzystać z funkcji dostępnej dotychczas tylko w aplikacji KFC – czyli „Zamów i odbierz w restauracji” i odebrać posiłek w lokalu bez oczekiwania w kolejce.

Nowa strona to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się zachowania zakupowe konsumentów.

- Chcemy w jak największym stopniu ułatwić naszym Gościom dostęp do naszych produktów. Dlatego też inwestujemy w nowoczesną stronę opartą o rozwiązania z zakresu Mobile First i personalizacji zamówień. Wiemy, że nasi Goście oczekują od stron internetowych przede wszystkim szybkiego znalezienia interesujących ich informacji. Bez względu na to na jakim urządzeniu otwierają stronę, czy robią to w domu na komputerze, czy mobilnie. Projektując nową stronę skoncentrowaliśmy się zatem przede wszystkim na wygodzie użytkowników. Rozpoczęcie prac nad wersją mobilną, a dopiero później desktopową, pozwoliło uzyskać najwyższy poziom funkcjonalności i użyteczności. Zastosowane rozwiązania, zgodnie z założeniami miały być przede wszystkim wygodne, proste, intuicyjne, z jednoczesną dbałością o detale – powiedział Maciej Jędrychowski, digital manager KFC.

Rosnąca popularność e-commerce w branży restauracyjnej w naszym kraju przekłada się na wzrost inwestycji dużych graczy w tym segmencie. Jak wynika z danych Nielsena już 10 tys. restauracji w Polsce dostarcza posiłki klientom do domów i biur i choć rynek zamówień jedzenia online stanowi obecnie zaledwie 5–6 proc. całości transakcji, to wzrasta on o około 60–70 proc. rok do roku, czyli najszybciej w całym sektorze e-commerce.

Potencjał polskiego rynku potwierdzają także dane własne KFC, z których wynika, że e-commerce rośnie
z miesiąca na miesiąc. Liczba tego typu zamówień wzrosła 3-krotnie w porównaniu do ubiegłego roku.

- Kreujemy trendy i stawiamy na nowoczesne rozwiązania, które mogą usprawnić proces obsługi gości. Zaczęliśmy od aplikacji mobilnej z możliwością realizowania kuponów w restauracji. Potem wprowadziliśmy usługę zamówień przez aplikację z dostawą do domu. Kolejnym etapem było wprowadzenie w 2017 roku modułu aplikacji „Zamów i odbierz”. Dzięki niej czas obsługi Gości skrócił się do minimum. Nasze założenia opierające się na konsekwentnym wprowadzaniu innowacji dopasowanych do indywidualnych potrzeb Gościa okazały się skuteczne. Od początku bieżącego roku poziom zamówień za pomocą aplikacji wzrósł 4-krotnie. Usługa jest dostępna w 75% restauracji KFC w Polsce. Do końca roku planujemy uruchomić „Zamów i odbierz” w każdej restauracji w kraju – dodaje Maciej Jędrychowski.

W Polsce marka KFC należy do holdingu AmRest, który zarządza obecnie siecią ponad 240 restauracji KFC. W portfolio firmy są także marki takie jak: Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza siecią ponad 1660 lokali w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 16 krajach: Polsce, Austrii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Słowenii, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Rumunii, Rosji, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Niemczech i Chinach.

Joanna Hamdan 7738 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }