Właściciel Nivei podnosi prognozy

Firma Beiersdorf, do której należy marka Nivea, po dobrych wynikach sprzedaży w I połowie 2018 roku podniosła prognozę sprzedaży na cały rok.

Obroty koncernu wzrosły organicznie o 7,7 proc., przy czym pion konsumencki, do którego należy Nivea wzrósł o 7 proc., a marka Tesa, produkująca techniczne taśmy klejące oraz systemowe rozwiązania samoprzylepne zanotowała skok o 10,6 proc. Nominalnie przychody ze sprzedaży przekroczyły 3,6 mld euro i były o 100 mln euro (2,8 proc.) wyższe niż rok wcześniej. Zysk operacyjny zwiększył się o 4,3 proc. do 585 mln euro, a marża zysku operacyjnego wzrosła z 16 do 16,2 proc. W związku z lepszymi od oczekiwań wynikami pierwszego półrocza Beiersdorf podniósł prognozę sprzedaży w całej firmie do 5 proc. (organicznie), przy czym dział konsumencki ma wzrosnąć właśnie o 5 proc., zaś Tesa nawet o 5-6 proc. Poprzednie prognozy z początku roku zakładały odpowiednio wzrost o 4 proc. dla całego koncernu, w tym o 4-5 proc. dla kosmetyków oraz 3-4 proc. dla Tesy.

Spośród marek Beiersdorfa Nivea zwiększyła sprzedaż o 3,5 proc., Eucerin i Aquaphor o 9,5 proc., zaś marka La Prairie aż o 55,9 proc.

Magdalena Weiss 1471 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }