Spadła sprzedaż LFL Stokrotki w sklepach własnych

Z ostatniego miesięcznego raportu giełdowego Emperii Holding o sprzedaży Stokrotki wynika, że choć obroty sieci wzrosły, to na porównywalnej powierzchni w sklepach własnych sprzedaż się zmniejszyła.

Stokrotka osiągnęła w lipcu 2018 roku wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 225 mln zł. Były one wyższe od sprzedaży towarów osiągniętej w lipcu 2017 roku o ok. 6,7 proc.
Od stycznia do lipca włącznie przychody ze sprzedaży towarów wyniosły 1,55 mld zł, a to kwota wyższa od uzyskanej w takim samym okresie poprzedniego roku o 9,4 proc.

W lipcu 2018 roku sprzedaż towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki zmalała o około 4,3 proc. w porównaniu do lipca 2017 roku, natomiast w okresie styczeń-lipiec 2018 roku wzrosła o około 1,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku.

W lipcu 2018 roku sieć Stokrotka wzbogaciła się o siedem sklepów: dwa supermarkety, dwa markety, jeden market Stokrotka Express oraz dwa sklepy franczyzowe. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 2,2 tys. mkw.: 0,9 tys. mkw. w supermarketach Stokrotka, 0,4 tys. mkw. w marketach Stokrotka, 0,1 tys. mkw. w marketach Stokrotka Express oraz 0,8 tys. mkw. w sklepach franczyzowych. Łączna liczba sklepów sieci na koniec lipca 2018 roku wyniosła 457, natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec lipca 2018 roku wyniosła 192,0 tys. mkw.

Przypomnijmy: to ostatni raport na temat sprzedaży w sieci Stokrotka. Po zakupieniu Emperii Holding przez litewską Maxima Grupė, o czym pisaliśmy na handelextra.pl tutaj, akcje detalisty zostaną wycofane z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. 21 sierpnia spółka przestanie podlegać obowiązkom związanym z bycia spółka publiczną, m.in. informacyjnym.

Magdalena Weiss 1471 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }