Posnania jest eko

Poznańskie centrum handlowe dba o zrównoważony rozwój i stawia na ekologiczne rozwiązania.

– Ekologiczne rozwiązania pozwalają minimalizować zużycie prądu i energii cieplnej. Racjonalna gospodarka wodą i odpadami generuje dodatkowe oszczędności w budżecie. Dzięki unikatowym rozwiązaniom udaje się nam także zmniejszyć emisję substancji niszczących warstwę ozonową, utrzymać porządek i dbać o tereny zielone. Wszystkie te rozwiązania pozwoliły nam otrzymać prestiżowy certyfikat BREEAM – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

Breeam International New Construction to pochodzący z Wielkiej Brytanii system oceny efektywności energetycznej oraz ekologicznej nowych budynków. Posnania spełniła jego restrykcyjne wymagania dzięki wykorzystaniu nowoczesnych, energooszczędnych technologii oraz najwyższej jakości materiałów budowlanych i wykończeniowych, a także nałożeniu wyśrubowanych norm w zakresie rozwiązań prośrodowiskowych.

– Posnania od samego początku powstawała zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Włożyliśmy wiele pracy w zaprojektowanie Posnanii zgodnie z wymogami certyfikatu z oceną „excellent” i jesteśmy dumni, że nasze starania zostały docenione. Tym bardziej, że oprócz Posnanii jeszcze tylko jeden nowy obiekt w Polsce może szczycić się tak doskonałym wynikiem – mówi Jan Oko, project manager ds. inwestycji i eksploatacji w Apsys Polska.

Budowie Posnanii towarzyszyła warta ponad 120 mln zł modernizacja infrastruktury drogowej. Teren został uzbrojony w sieć wodociągową, kanalizację sanitarną, deszczową i teletechniczną. Wybudowany został także nowy układ drogowy w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu i zmodernizowano istniejące drogi, które zyskały nowe oświetlenie, chodniki i zieleń. Rozbudowana sieć komunikacji publicznej – tramwajowej i autobusowej zapewnia dogodny dojazd do Posnanii. Wokół inwestycji posadzonych zostało też ponad 2 000 drzew oraz wybudowano 6 km ścieżek rowerowych. Wszyscy miłośnicy jednośladów mogą korzystać z zadaszonych parkingów rowerowych, szatni i suszarni dedykowanej rowerzystom oraz dwóch samoobsługowych punktów serwisowych.

– Przy wyborze oferty handlowej klienci coraz częściej kierują się tzw. wartością dodaną, co szczególnie widać wśród pokolenia Z. Jako lider rynku wiemy, jak wyróżnić się na tle konkurencji. W swojej ofercie stawiamy na rozrywkę, zachęcenie do aktywnego spędzania czasu przez całe rodziny i promocję zrównoważonego stylu życia. Doskonałym przykładem jest Posnania Bike Parade – lifestylowe wydarzenie, które już od czterech lat integruje mieszkańców całego regionu i promuje ideę zrównoważonego transportu – mówi Agnieszka Juszkis, dyrektorka marketingu Posnanii.

Rodzinna parada rowerowa to nie jedyne działanie, które przyciąga klientów. Posnania Future Trends to cykliczne wydarzenie, które zachęca do poznawania najnowszych trendów w modzie, designie i jedzeniu.

Ponadto Posnania regularnie wspiera i współpracuje z miejskimi instytucjami. Dwukrotnie przeprowadzała zbiórkę na rzecz Schroniska dla Zwierząt, ufundowała Ptasi Ogród w Ogrodzie Zoologicznym oraz zaangażowała się we współtworzenie miejskich wydarzeń kulturalnych.

– Dzięki tak szeroko zakrojonym niekomercyjnym działaniom skutecznie zachęcamy Klientów do korzystania z oferty Posnanii – podsumowuje Agnieszka Juszkis.

Posnania to największy obiekt zakupowo-lifestylowy między Warszawą a Berlinem. Ze swoją ofertą dociera do miliona mieszkańców w odległości do 45 minut jazdy samochodem. Jest jednym z najnowocześniejszych obiektów handlowych, jaki został oddany do użytku w ostatnim czasie. Warta ponad 120 mln zł inwestycja w poprawę komunikacji, bliska współpraca z magistratem oraz oferta wydarzeń edukacyjnych plasują Posnanię w czołówce obiektów dbających o zrównoważony rozwój.

Joanna Hamdan 13699 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.