Tesco i Carrefour razem od października

Dwaj giganci europejskiego handlu z obu stron kanału La Manche potwierdzili, że ich niedawno ogłoszony strategiczny alians zacznie funkcjonować już za dwa miesiące.

Swoją decyzję o partnerstwie liderzy brytyjskiego i francuskiego handlu FMCG ogłosili w lipcu. Dotyczy ono wspólnych zakupów od dostawców zarówno produktów markowych, jak i tych produkowanych pod markami własnymi sieci, a także produktów nieprzeznaczonych do odsprzedaży (pisaliśmy o tym tutaj).

Miałoby to służyć uzyskaniu u kontrahentów lepszych warunków zakupu, a konsekwencji obniżenia kosztów i odzyskania udziałów rynkowych utraconych na rzecz niemieckich dyskonterów Aldiego i Lidla.

Alinas został zawarty na trzy lata. Choć rynku działania obu operatorów się nie pokrywają (z wyjątkiem Polski, na terenie której umowa ma nie obowiązywać), francuski regulator Autorite de la Concurrence - odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - zapowiedział wszczęcie postępowania, mającego zbadanie, czy wspólne działanie dwóch tak wielkich podmiotów nie naruszy zasad konkurencji i wolnego rynku. Zamierza się także przyjrzeć potencjalnemu wpływowi tego partnerstwa na sektor żywności - zarówno od strony dostawców, jak i konsumentów. Będą też rozmawiać z dostawcami obu detalistów, od których Tesco i Carrefour będą chcieli uzyskać lepsze warunki zakupów.

Grafika: Shutterstock

Magdalena Weiss 1594 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }