Nowe płatności Marketplace w ofercie PayU

Dzięki nowemu rozwiązaniu PayU Marketplace kupujący może dodawać produkty od wielu sprzedawców do jednego koszyka i opłacić wszystkie zakupy jednocześnie - jedną transakcją.

Dodatkowo PayU bierze na siebie weryfikację poszczególnych sprzedających. Nowa usługa jest przystosowana do wszystkich wymogów, jakie na sklepy online nałożyła w czerwcu dyrektywa PSD2.

– Zjawisko tzw. marketplace’ów obserwujemy w polskim e-commerce praktycznie od samego początku zakupów internetowych w naszym kraju. W takim modelu działa znane chyba wszystkim Allegro, jak również rosnący bardzo mocno w Polsce chiński gigant e-commerce - AliExpress. Obie platformy należą do najbardziej rozpoznawalnych marek w polskim e-handlu – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce.

Szacuje się, że do 2020 roku globalne serwisy tego typu będą miały aż 39-proc. udział w sprzedaży online. Włączenie usługi płatności Marketplace od PayU ma pomóc platformom handlowym działającym w internecie znacznie ograniczyć formalności. PayU weryfikuje każdy sklep, który chce rozpocząć sprzedaż na platformie. Aby to zrobić, sprzedawcy wypełniają tylko krótki formularz online udostępniony przez PayU, a operator platformy ma łatwy dostęp do informacji o statusie każdego z nich poprzez API.

– Należy podkreślić, że jednocześnie to platforma handlowa posiada całkowitą niezależność w ustalaniu opłat, jakie poszczególni sprzedawcy poniosą za możliwość sprzedaży za pośrednictwem tejże platformy. Naszym zadaniem jest tutaj przede wszystkim uproszczenie formalności w procesie weryfikacji sprzedających oraz ułatwienie zakupów kupującym, którzy mogą skorzystać z tzw. multikoszyka i dzięki temu zapłacić za wszystkie produkty, niezależnie od ilu sprzedawców pochodzą, wykonując jedną prostą transakcję kartą płatniczą, lub przelewem elektronicznym. Można także skorzystać z rat online lub odroczyć termin płatności nawet do 30 dni – dodaje Joanna Pieńkowska-Olczak.

Płatności Marketplace od PayU zapewniają także spełnienie najnowszych wymogów formalno-prawnych, jakie nakłada na właścicieli platform/pasaży handlowych obowiązująca od 19 czerwca br. znowelizowana ustawa o usługach płatniczych implementująca dyrektywę PSD2. Od tej pory przepływ pieniędzy między kupującym, a sprzedającym nie może już dłużej odbywać się za pośrednictwem rachunków operatora platformy e-commerce, a jedynie dostawcy usług płatniczych.

– Każdy nasz partner, który uruchomi płatność Marketplace ma pewność, że jest dobrze przygotowany na PSD2 – podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak.

 Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 1703 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }