Visa po mundialu: Polacy zdominowali płatności zbliżeniowe

Visa, oficjalny partner FIFA w zakresie płatności, ogłosiła dane dotyczące wydatków dokonywanych podczas mundialu. Najwyższy odsetek płatności zbliżeniowych podczas zakupów na rosyjskich stadionach - aż 74 proc. transakcji Visa - osiągnęli kibice z Polski.

Na zdjęciu: Zlatan Ibrahimović, piłkarz, ambasador Visa

W ogólnym ujęciu, płatności zbliżeniowe – dokonywane z użyciem kart, smartfonów czy urządzeń ubieralnych – stanowiły najpopularniejszą formę płatności, odnotowując podczas turnieju wzrosty w miastach organizujących mecze. W czasie Mistrzostw Świata FIFA 2018 płatności zbliżeniowe stanowiły 45 proc. wszystkich płatności Visa dokonanych w 11 miastach-gospodarzach. Najwyższy odsetek płatności zbliżeniowych podczas zakupów na stadionach – aż 74 proc. transakcji Visa – osiągnęli kibice z Polski.

W trakcie Mistrzostw Świata FIFA 2018 w Rosji Visa była wyłącznym dostawcą usług płatniczych na wszystkich stadionach, gdzie akceptowano płatności bezgotówkowe. Na terenie obiektów kibice mogli płacić zbliżeniowymi kartami debetowymi i kredytowymi Visa, a także korzystać z mobilnych płatności zbliżeniowych w ponad 3,5 tys. stacjonarnych terminali płatniczych i w tysiącu terminali mobilnych. Visa dała również kibicom w Rosji możliwość nabycia innowacyjnych produktów pozwalających na szybkie i łatwe dokonywanie płatności bezgotówkowych, w tym: 6,5 tys. obrączek płatniczych, 30 tys. opasek płatniczych oraz pamiątkowych, zbliżeniowych kart przedpłaconych Visa.

- To, że jesteśmy wyłącznym partnerem w zakresie płatności na Mistrzostwach Świata FIFA, ma odczuwalny wpływ na biznes Visa i rozpoznawalność naszej marki – powiedziała Lynne Biggar, chief marketing and communications officer, Visa Inc. - Dlatego też podczas turnieju zadebiutowały rozwiązania płatnicze, które zwiększają komfort kibica, a jednocześnie przyczyniają się do realizacji naszych globalnych celów. Prowadząc w mediach intensywną i zróżnicowaną kampanię, mieliśmy możliwość dotarcia z przekazem Visa do miliardów kibiców z całego świata oglądających turniej – dodała Biggar.

Swój potencjał marketingowy Visa wykorzystała nie tylko podczas turnieju w Rosji, ale także na 103 rynkach na całym świecie, gdzie była partnerem różnorodnych działań związanych z mundialem, prowadzonych w 24 językach we współpracy z ponad 500 wydawcami kart i 40 sieciami detalicznymi – realizując specjalnie dopasowane programy marketingowe czy współorganizując strefy kibica. Przed rozpoczęciem mistrzostw Visa realizowała w Polsce loterię, w której w zamian za płatności kartą Visa do wygrania było ponad 40 dwuosobowych pakietów wjazdowych na mecz Polska - Senegal. Towarzyszące loterii działania marketingowe obejmowały m.in. emisję spotów w telewizji oraz aktywność w kanałach cyfrowych. Visa wspierała marketingowo również podobną loterię sieci Carrefour z nagrodami w postaci 50 dwuosobowych wyjazdów na mecz Polska - Japonia.

Dzięki różnorodnym działaniom związanym z mundialem Visa zwiększyła rozpoznawalność swojej marki – łączny czas ekspozycji logo Visa na bandach wokół boisk w trakcie 64 meczów Mistrzostw Świata FIFA 2018 podczas transmisji przekroczył 7 godzin. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Starcom, spontaniczna znajomość marki Visa wzrosła z 4 proc. do 8 proc., a wspomagana z 39 proc. do 48 proc. Kanał cyfrowy był priorytetem działań marketingowych firmy również po to, żeby móc dotrzeć do kibiców – bez względu na to, gdzie oglądali mecze – za pośrednictwem wielokanałowej globalnej kampanii z udziałem legendy futbolu, Zlatana Ibrahimovicia, który tego lata pomagał kibicom pokonać strach przed przegapieniem czegoś ważnego (z ang. FOMO). Przygotowana na Mistrzostwa Świata kampania Visa przedstawiała powrót Zlatana Ibrahimovicia na mundialową scenę i jego drogę do turnieju, podczas której podkreślał łatwość płacenia w sposób zbliżeniowy.

Zlatan Ibrahimović, gwiazda sportu i legenda Mistrzostw Świata FIFA, tak podsumował swoją przygodę: „Przyjechałem wraz z Visa do Rosji, żeby pomóc kibicom nie przegapić tego lata żadnej ważnej akcji, a także po to, żeby sprawdzić działanie najnowocześniejszych rozwiązań płatniczych. I to właśnie Visa oraz Zlatan Ibrahimović sprawili, że to fani są prawdziwymi zwycięzcami Mistrzostw Świata FIFA”.

Dane Visa obrazują też pozytywny wpływ Mistrzostw Świata FIFA na rozwój gospodarczy kraju organizującego turniej. W trakcie trwania mundialu przyjezdni turyści wydawali na meczach więcej, niż miejscowi kibice – wartość transakcji na stadionach, dokonanych przez zagranicznych użytkowników kart Visa, była o 15 proc. wyższa, niż wartość transakcji, które wykonali rosyjscy użytkownicy kart Visa. Wzrost wydatków turystów z zagranicy pozytywnie wpłynął na związane z ich obsługą branże – usługi hotelarskie, transport lotniczy i gastronomię.

Płatności dokonane przez widzów meczu finałowego, w którym 15 lipca br. Francja zmierzyła się z Chorwacją, osiągnęły najwyższy poziom ze wszystkich 64 turniejowych meczów.

Katarzyna Pierzchała 2373 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }