Coca-Cola wprowadza do Polski markę AdeZ

Tym samym producent debiutuje w segmencie napojów na bazie roślin.

- Od dziesięcioleci oferujemy produkty, które dopasowane są do stylu życia, diety czy preferencji smakowych konsumentów -  podkreśla Paola Sandoval, dyrektorka ds. marketingu w Coca-Cola
Poland Services.

Dlatego, jak mówi, wprowadzenie na rynek marki AdeZ to odpowiedź na zainteresowanie zdrowszymi przekąskami oraz coraz mocniej zarysowujący się trend skupiony wokół diety roślinnej. Konsumenci potrzebują napojów funkcjonalnych, które dodatkowo świetnie smakują. Taka ma być właśnie marka AdeZ - optymalny wybór dla osób, które w trosce o zbilansowaną dietę szukają bardziej zróżnicowanych składników odżywczych, np. roślinnych.

Napoje AdeZ powstają na bazie soi, ryżu, owsa, kokosu czy migdałów. Są lekkostrawne, ponieważ naturalnie nie zawierają laktozy; wzbogacono je ponadto w składniki mineralne, w tym wapń i magnez oraz witaminy grupy B i witaminę D. Można je pić samodzielnie albo stosować jako dodatek do posiłków. Produkty te nie zawierają cukrów dodanych - w składzie znajdują się jedynie naturalnie występujące cukry z owoców i baz roślinnych oraz glikozydy stewiolowe, występujące naturalnie w liściach stewii.

Nowa gama produktów obejmuje cztery napoje o pojemności 800 ml na bazie nasion i orzechów: napój sojowy i ryżowy w rekomendowanej cenie detalicznej 6,99 zł oraz migdałowy i kokosowo-ryżowy - 9,99 zł oraz oraz trzy gotowe do spożycia napoje o pojemności 250 ml: migdałowy z mango i marakują, owsiany z truskawkami i bananem oraz kokosowy z owocami jagodowymi w rekomendowanej cenie detalicznej 3,49 zł.

Rośliny stanowią nie tylko kluczowy komponent samego napoju, ale również element opakowań AdeZ. W trosce o ochronę naturalnych zasobów Coca-Cola kolejny raz sięgnęła po autorską technologię PlantBottle. Jest to nowatorska butelka PET w 30 proc. złożona z surowców roślinnych i w 100 proc. podlegająca recyklingowi. W procesie produkcji nie wykorzystywane są żadne rośliny genetycznie modyfikowane. W efekcie PlantBottle wpływa na mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz mniejsze zużycie energii elektrycznej.

Nowość promowana będzie kampanią, która obejmie działania w obszarze digital, social media oraz POS w punktach sprzedaży.

- W planach promocyjnych stawiamy mocno na budowanie świadomości nowości rynkowej i walor edukacyjny, dotyczący korzyści produktów na bazie roślin. Dzięki zaplanowanej akcji samplingowej wielu konsumentów w pierwszej fazie kampanii otrzyma szansę spróbowania poszczególnych smaków AdeZ i wyboru ulubionego wariantu - informuje Beata Bogusz, brand manager innowacji w Coca-Cola Poland Services.

Historia marki AdeZ rozpoczęła się w 1988 r. w Argentynie. Do dziś Ameryka Południowa, bogata w uprawy soi, stanowi największy rynek sprzedaży produktu, szczególnie w: Meksyku, Kolumbii, Argentynie, Brazylii, Chile, Urugwaju, Paragwaju i Boliwii. Na rynku europejskim napoje AdeZ zadebiutowały na początku tego roku, m.in. w Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii.

Joanna Hamdan 13650 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.