Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Żołądkowa de Luxe złagodzona

Nie wszyscy Polacy lubią ostry, palący i piekący smak wódki. Stock znalazł na to sposób.

Od lipca w sklepach w całej Polsce można kupić czystą wódkę Żołądkowa de Luxe w zupełnie nowej odsłonie. Jest to największy relaunch w historii marki, która w sprzedaży znajduje się od 2007 r.

Według jej producenta - firmy Stock - marka prezentuje zupełnie nową jakość w segmencie alkoholi mocnych. Chodzi o jej smak, który został znacznie złagodzony w stosunku do tradycyjnych czystych wódek.

- Ma przyjemny, karmelowo-owocowy aromat, a do tego słodkawy smak - przekonuje Sławomir Kreczmański, senior brand manager marki Żołądkowa de Luxe w firmie Stock Polska.

Skąd ta zmiana? Producent przeprowadził badania, w których zapytał dorosłych Polaków między innymi o to, co cenią w trunkach typu wódka a co chcieliby zmienić. Okazało się, że konsumenci nie lubią ostrego, palącego i piekącego smaku wódki i aż 38 proc. badanych zgodziło się, że na rynku brakuje wódki o łagodniejszym smaku.

- Nowa Żołądkowa de Luxe idealnie wpisuje się w trendy rynkowe i potrzeby Polaków. Mamy nadzieję, że jej nowa łagodna receptura skłoni do częstszych spotkań przy wspólnym stole - komentuje Sławomir Kreczmański. 

A dla Polaków, jak się okazuje, ważne jest też, co stoi na stole i jak się prezentuje. Wódka jest bowiem jednym z istotniejszych elementów dopełniających spotkania towarzyskie; rozluźnia atmosferę (40 proc.), łatwiej się przy niej rozmawia (40 proc.), nadaje rozmowom nieoficjalny charakter i łagodzi obyczaje (21 proc.). 

To dlatego w ślad za recepturą Żołądkowa de Luxe zyskała te nową butelkę - smukłą, wyższą i minimalistyczną. - Na rynku obserwowany jest trend premiumizacji, dlatego takie zmiany są konieczne - podkreśla Sławomir Kreczmański.

Z badań firmy Stock wynika, że 13 mln dorosłych Polaków (43 proc.) deklaruje picie wódki. Daje to 14 mln litrów wódki w roku, a więc statystycznie co dwa tygodnie jedna dorosła osoba spożywa 0,5 litra tego wysokoprocentowego trunku.

W przypadku samej tylko wódki Żołądkowa de Luxe jest to 23,2 mln litrów rocznie, co daje marce 2. pozycję w kategorii wódek czystych w Polsce i 9-proc. udział w rynku (nr 1 jest Żubrówka, CEDC).

Zdjęcie na otwarciu: Shutterstock

Ilona Mrozowska 2847 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }