Ekspresy do kawy na topie

Sprzedaż ekspresów do kawy rośnie, mimo że za dobry ekspres trzeba zapłacić 1,5-3 tys. zł, a nawet więcej.

Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy. Wojciech Konecki, prezes Związku Producentów AGD APPLiA Polska, poinformował, że boom na zakupy dotyczy wszystkich rodzajów ekspresów: ciśnieniowych automatycznych, ciśnieniowych ręcznych i przepływowych. Wartość sprzedaży ekspresów  do sieci handlowych wzrosła z około 345 mln zł w 2016 r. do około 450 mln zł w roku ubiegłym.

Wielkim zainteresowaniem na rynku cieszyły się swego czasu ekspresy kapsułkowe. Ostatnio Polacy jednak zasmakowali w kawie z ekspresów profesjonalnych, których ceny są znacznie wyższe od automatycznych, kapsułkowych. Za dobry ekspres ciśnieniowy trzeba zapłacić 1,5-3 tys. zł, a nawet więcej. Sprzedaż automatycznych ekspresów kawowych w ostatnich latach rosła najszybciej – z 95 tys. sztuk sprzedanych do sieci handlowych w 2014 r. do 205 tys. sztuk w zeszłym roku.

APPLiA Polska zauważa, że od kilku lat wzrost sprzedaży ekspresów zwiększa się z roku na rok o ok. 30 proc.

Katarzyna Woźniak 89 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.