Aplikacja Fish Market, czyli ryba prosto z kutra

Od początku lipca można korzystać z aplikacji mobilnej Fish Market Ustka dostępnej w sklepach App Store oraz Google play. Głównym jej założeniem jest publikacja informacji na temat terminu sprzedaży przez rybaków świeżej ryby w Porcie Ustka.

Można śmiało stwierdzić, że to aplikacja jakiej jeszcze nie było na rynku. Nad Bałtykiem można wreszcie skosztować świeżej ryby, dosłownie prosto z kutra, a nie mrożonej w lokalach szybkiej obsługi. - Aplikacja działa od niedawna, bo od 7 lipca, ale śmiało można stwierdzić, że pomysł chwycił, a to dopiero początek - mówi Włodzimierz Wolski, naczelnik wydziału promocji w Urzędzie Miasta Ustka.

Aplikacja Fish Market Ustka ma obecnie ok. 600-700 pobrań oraz dwunastu współpracujących kutrów.

- Jest to rozwiązanie nie tylko dla turystów w sezonie, ale i mieszkańców miasta oraz okolic. Od września wszystkie informacje z aplikacji będą udostępniane na przemysłowym telewizorze zlokalizowanym w Porcie Ustka. W ten sposób każdy dowie się, że na przykład za 3 godziny do portu wpłynie dostawa świeżej ryby - zapowiada Włodzimierz Wolski.

Połów (przynajmniej w sezonie letnim) odbywa się raz -dwa razy na dobę. Zamówienia można składać zarówno poprzez aplikację, jak i bezpośrednio ze strony internetowej www.fishmarket.ustka.pl.

Na stronie głównej aplikacji znajdują się m.in. takie informacje jak: numer kutra oraz imię i nazwisko rybaka wraz z kontaktem do niego, przewidywaną godzinę sprzedaży, ilość dostępnej ryby dla każdego gatunku osobno, cenę za kilogram.
 
Dodatkowo na podstronach aplikacji można zapoznać się z okresami połowowymi danych gatunków ryb z ich graficznymi opisami oraz charakterystyką rybaków korzystających z aplikacji, terminy i programy imprez na targu rybnym oraz w mieście,  informację na temat otwarcia kładki a smakosze dań rybnych znajdą w aplikacji przepisy na potrawy z ryb.
 
Także restauratorzy mają swoje miejsce w aplikacji, bowiem zamieszczana jest w niej lista obiektów zaopatrujących się na rynku rybnym (wraz z linkami do stron www poszczególnych restauracji).
 
- Z nowego rozwiązania zadowoleni są nie tylko klienci, ale i sami rybacy, którzy zaraz po połowie mogą sprzedaż przynajmniej część złowionych ryb - dodaje Włodzimierz Wolski.
 
Aplikacja powstała w ramach projektu Fish markets - Small coastal fishery and its heritage as significant potential for tourism destination development (“Targ rybny – małe rybołówstwo przybrzeżne i jego dziedzictwo jako istotny potencjał turystyczny”) realizowanego w ramach Programu Południowy Bałtyk 2014-2020. 
 
Zdjęcie: Shutterstock
Ilona Mrozowska 4596 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.