Marka Aldik znika z rynku

Sklepy sieci zmienią szyld na Stokrotka.

Maxima Grupė wzmacnia pozycję w Polsce i rozpoczyna połączenie sieci Aldik i Stokrotka.

Aldik, który został przejęty przez spółkę w 2012 r., zostanie włączony do sieci Stokrotka. W tym roku Maxima Grupė przejęła też Emperię Holding, operatora sieci Stokrotka.

Zakończenie integracji obu firm planowane jest jesienią.

Po połączeniu sieć będzie działała pod jednolitą marką Stokrotki. Do końca roku, po integracji i otwarciu nowych sklepów, będzie liczyła 563 sklepy.

- Połączenie tych dwóch sieci jest częścią naszej strategii w Polsce. Pozwoli nam to wzmocnić pozycję Grupy Maxima i wdrożyć dalsze plany ekspansji na polskim rynku. Dzięki połączeniu doświadczenia i wiedzy obu firm, uzyskamy synergię i wykorzystamy efekt skali - powiedział Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė.

Według niego połączenie firm odbywa się pod brandem Stokrotka, ponieważ jest to marka znana i lubiana przez klientów. Obecnie sieć ma około 20 proc. polskiego rynku sklepów "blisko domu".

Do końca 2017 r. sieć Stokrotka liczyła 437 sklepów, zatrudniała ponad 8 tys. pracowników, a jej obrót wyniósł 597 mln euro. Natomiast w 2017 roku Aldik liczył 30 sklepów, zatrudniał ponad 700 pracowników, a jego obroty w ujęciu rocznym wzrosły o 9 proc. i osiągnęły 52 mln euro.

O marce Aldik pisaliśmy także tutaj.

Joanna Hamdan 7738 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }