Carlsberg wpłacił do budżetu państwa 6 mld zł

Firma podsumowuje swoje działania, także w zakresie ekologii.

W Polsce w latach 2010-2017 firma przekazała do budżetu państwa ok. 6,02 mld. zł, z czego podatek akcyzowy stanowił 4,7 mld. zł. Dzięki działalności Carlsberg Polska powstało pośrednio ponad 12 tys. miejsc pracy w branżach powiązanych, m.in. rolnictwie, logistyce, handlu i gastronomii.

Firma jest mocno aktywna w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. W 2017 r. zmniejszono grubość szkła w butelkach z 320 na 303 gramy, zaś ścianki puszki do piwa z 0,27 do 0,25 mm. Dodatkowo, zwiększono aż o 90 proc. pojemność magazynów opakowań. Pozwala to na wydajne zarządzanie produkcją i obrotem opakowań. W 2017 r. 92,4 proc. butelek zwrotnych w Carlsberg Polska jest ponownie napełnianych piwem i wraca na rynek.

Woda stanowi ok. 92 proc. gotowego piwa, a ponadto używana jest w procesach technologicznych. W browarach Carlsberg Polska w ostatnich latach szereg inwestycji pozwoliło na optymalizowanie i zmniejszenie zużycia wody. Dzięki rozwiązaniom wprowadzonym np. w Browarze Kasztelan, woda zamiast trafiać do kanalizacji, jest oczyszczana i wykorzystywana wielokrotnie na różnych etapach produkcyjnych – mycie puszek, schładzanie, czyszczenie linii produkcyjnej i inne. W szczecińskim Browarze Bosman, dzięki innowacyjnemu pomysłowi (Kaizen) jednego z pracowników, zoptymalizowano prace zbiornika gorącej wody w warzelni, co przełożyło się na zmniejszenie zużycia wody, energii i ilości wytwarzanych ścieków.

Firma mocno też stawia na zapewnienie konsumentom dostępu do bezalkoholowych wariantów piwa, a tych którzy wybierają tradycyjne, alkoholowe warianty piwa, Carlsberg zachęca do odpowiedzialnego spożycia.

To dlatego na wszystkich opakowaniach piw firmy umieszczono znaki odpowiedzialnościowe, które ostrzegają kierowców, kobiety w ciąży i niepełnoletnich przed spożywaniem alkoholu. W 2017 r. Carlsberg Polska zainaugurował ponadto kampanię społeczną pt. „Trzeźwo myślę”. Jej celem jest promocja odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu jako elementu nowoczesnego stylu życia. Kampanię wspierali influencerzy, którzy zachęcali w mediach społecznościowych do aktywnego udziału w Światowym Dniu Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa. W 2017 r. poprzez te inicjatywy Carlsberg dotarł ze swoim przekazem do ponad 600 tys. osób.

 

Ilona Mrozowska 2847 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }