Ceneo.pl: ceny akcesoriów dla kibiców drastycznie spadały

Słaba gra Biało-Czerwonych podczas mundialu negatywnie odbiła się na sprzedaży on-line produktów związanych z piłką nożną.

Kibice przed mundialem pokładali ogromne nadzieje w drużynie Adama Nawałki. Z badania przeprowadzonego tuż przed mundialem przez serwis Ceneo.pl wynikało, że co trzeci kibic liczył na to, że reprezentacja Polski zakończy udział w mundialu w ćwierćfinale. Odpadnięcie z rozgrywek rozgniewało fanów i drastycznie obniżyło zainteresowanie gadżetami dla kibiców, a także produktami z oferty mundialowej przygotowanej przez sklepy i producentów.

Pierwszy znaczący spadek sprzedaży w sklepach internetowych w tej kategorii były zauważalny już po pierwszym przegranym meczu z Senegalem. - Nie trwał on długo i przed drugim meczem wzrósł, choć nie osiągnął już poziomu sprzed mundialu. Druga porażka przekreśliła szanse zarówno na sukces naszej reprezentacji, jak i sukces sprzedawców – komentuje Łukasz Giewartowski, analysis and reports department manager Ceneo.pl.

Kiepska gra polskiej reprezentacji na rosyjskich boiskach zmusiła do dodatkowej pracy nie tylko sztab szkoleniowy reprezentacji, ale i działy analiz wśród producentów i właścicieli sklepów internetowych. Po tym, jak reprezentacja polski przekreśliła swoje szanse na awans do dalszego etapu rozgrywek, wielu sprzedawców podjęło decyzję o wprowadzeniu promocyjnych ofert na akcesoria dla kibiców i część oferty przygotowanej z myślą o mistrzostwach świata.

- Ceny niektórych produktów natychmiast spadły. Doskonale było to widać na przykładzie oficjalnej koszulki naszej reprezentacji. Korzystając z funkcji historia cen w Ceneo każdy użytkownik może sprawdzić, w jak krótkim czasie jej cena obniżyła się o ponad 200 zł. W przypadku niektórych gadżetów obniżki sięgały od 30 do 50 proc. – wymienia Katarzyna Stehlik, sales department director w Ceneo.pl.

A to sporo, bo jak wynika z danych Gemius/PBI w czerwcu 2018 r. każdego dnia serwis Ceneo.pl odwiedzało na wszystkich urządzeniach średnio blisko 4 mln internautów.

Ilona Mrozowska 2773 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }